actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 4th April 2013, 19:54
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Hotel vergiftigde zwerfhonden na klacht over overlast

"Hotel vergiftigde zwerfhonden na klacht over overlast"

Een hotel in Djerba, Tunesië heeft loslopende honden vergiftigd nadat een vrouw die er verbleef bij de directie was gaan klagen voor overlast. Strandbezoekers stelden vast dat de dieren er zieltogend lagen te sterven. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.
Jerry Walgraef en zijn vriendin Els Kimpe gaven de zwerfhonden en hun pups elke dag wel wat te eten. "Wij hebben er ons al die tijd kostelijk mee geamuseerd, net als tientallen andere toeristen", vertelt Jerry. "Ze waren heel lief, we gaven hen wat voedsel en elke dag kwamen ze terug. Maar toen heeft een Luxemburgse vrouw blijkbaar bij de hoteldirectie geklaagd hebben over de dieren", aldus Walgraef.
"Vaccinatie"
Plots leken de honden verdwenen. Het Seabel Rym Beach Club-hotel waar het koppel verbleef, zei dat de honden waren meegenomen voor vaccinatie. Niet veel later ontdekte een buurtbewoner de stervende en dode honden. Alles wijst op vergiftiging.
"De pups hebben we nooit meer gezien. Uiteindelijk hebben we nog drie dieren kunnen redden. Met een 30-tal toeristen zijn we aan de hotelbalie gaan protesteren bij de directie. Als die honden al overlast bezorgden, waren er andere middelen geweest om ze te verwijderen."
Overlast
Volgens Hans Vanhaelemeesch van touroperator Jetair hebben een aantal klanten effectief geklaagd over overlast die de dieren zouden veroorzaakt hebben. "Dit hebben wij ook gemeld aan de hoteldirectie en gevraagd hoe zij dit kon oplossen. Maar het spreekt vanzelf dat dit op een diervriendelijke manier moet gebeuren. Maar voor wij iemand met de vinger wijzen, willen wij weten hoe alles juist in elkaar zit."

GVA 04/04/2013 om 18u03

Mening

Toen ik dit artikel las moest ik toch even slikken. Honden vergiftigen omdat enkele mensen er ‘last’ van hebben vind ik niet kunnen. Zeker niet wanneer er mensen zijn die zich bezighouden met deze dieren. Soms vraag ik mij toch af wat we nog allemaal te horen gaan krijgen in de toekomst. Dit is weer maar eens een voorbeeld van iemand die denkt dat de hele wereld rond haar draait. Ik kan mij wel voorstellen dat het niet fijn is wanneer de honden ’s nachts zouden blaffen, maar zo’n drastische maatregelen hoeven niet genomen te worden. Als je ergens gaat logeren kan je er misschien iets van zeggen, maar daar moet het dan ook bij blijven vind ik. Die honden hebben nu eenmaal geen thuis, maar dit wil niet zeggen dat ze niet graag leven. Het is hun schuld toch niet dat ze geen thuis hebben? Als iemand hier niet mee om kan gaan is het misschien beter dat diegene gewoon nergens meer gaat logeren. Als je ergens heen gaat, moet je jezelf kunnen aanpassen. Als je dit niet kan, moet je maar thuisblijven. Dan heb je nergens last van. De uitbaters van het hotel hebben ook het recht niet om dit te doen. Wat mij betreft mogen deze mensen een straf krijgen. Een verplichte werkstraf in een asiel bijvoorbeeld. Dan kunnen ze hetgeen dat ze gedaan hebben toch een beetje compenseren. Zoiets valt niet goed te praten.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:55.