|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Recordgroei Skype bedreigt telefoonaanbieders
Recordgroei Skype bedreigt telefoonaanbieders
Bewerkt door: Stig Geukens 15/02/13 - 09u32 Bron: ANP Steeds meer mensen gebruiken Skype voor telefoongesprekken, al dan niet met video. Het gebruik van Skype groeide in 2012 met maar liefst 44 procent, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau TeleGeography, waar technologiewebsite CNET over bericht. Via Skype werd vorig jaar in totaal 167 miljard minuten gebeld. Dat is evenveel als ongeveer een derde van het internationale telefoonverkeer. Dat internationale telefoonverkeer nam in 2012 toe met 5 procent. Als de gesprekken via Skype erbij opgeteld worden, bedraagt de groei echter 13 procent. Reguliere telefoonaanbieders krijgen het volgens TeleGeography steeds moeilijker. Vooral doordat er naast Skype steeds meer manieren komen om via internet te (video-)bellen, zoals Viber en Talk and Voice van Google. Daar komt bij dat Facebook bezig is met het uitrollen van gratis bellen via de Messenger-app. Eigen mening: Ik ben al verwonderd dat het zo lang heeft geduurd voordat dit voor problemen zorgt. Met zeer veel gsm's kan je ondertussen via internetverbinding al op Facebook waarmee je ook berichtjes kan sturen naar elkaar. Hierdoor wordt er ongetwijfeld minder beroep gedaan op de SMS-diensten. Het is dan ook normaal dat er minder gebeld wordt met de gsm. Alhoewel ik wel denk dat er met Skype vaak gebeld wordt wanneer men dat met de gsm niet zou doen. Zoals bijvoorbeeld gamers die het tijdens het online spelen et vrienden makkelijk vinden via Skype te bellen. Anders zouden zou nog steeds beroep doen op andere programma's zoals bijvoorbeeld "Teamspeak". |
#2
|
|||
|
|||
Gezonde competitie is nooit slecht op een markt. Als skype ervoor zorgt dat mensen minder bellen, moeten telefoonaanbieders hun gamma aantrekkelijker maken (snellere internetverbindingen, gratis belminuten, meer internetvolume).
Ik denk dat telefoonaanbieders moeten inspelen op de huidige trend. Als je het als consument bekijkt is dit alleen maar voordelig voor ons, concurrentie betekent dat klanten gelokt worden naar de meest aantrekkelijke optie en dus is er een strijd om de eigen optie zo aantrekkelijk mogelijk te maken. |