|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Politie Rotterdam zet lok-pieten in
De politie in Rotterdam heeft deze week gebruikgemaakt van lok-zwarte pieten bij het observeren van verdachte situaties. Daarbij werden geschminkte agenten ingezet. Dat meldt het Algemeen Dagblad vandaag.
Dankzij de lok-pieten kon een jongen worden aangehouden die een gestolen iPad in zijn bezit bleek te hebben. Daarnaast werden verschillende waarschuwingen gegeven aan mensen die de zwarte pieten beledigden. Daarbij ging het doorgaans om discriminerende teksten, maar de pieten kregen volgens een woordvoerder van de Rotterdamse politie ook "vieze, seksueel getinte opmerkingen" naar hun hoofd. "Je wilt niet weten wat ze allemaal naar piet roepen." De politie was op het lokmiddel gekomen vanuit de veronderstelling dat mensen zich, aldus de woordvoerder, "onbespied wanen als ze een zwarte piet zien". http://www.demorgen.be/dm/nl/994/st...pieten-in.dhtml Dit is een goed voorbeeld van creatief omgaan met een situatie. Er zijn steeds vaker overlastsituaties en je moet daar maar een oplossing voor zoeken. Ik vind het verbazend om te lezen hoe mensen een zwarte piet behandelen. Mensen die zich als zwarte piet en sint verkleden doen dit vrijwillig en verdienen complimenten in plaats van nodeloze beledigingen. |
|
|||
|
|||
Spijtig dat ik hier niet bij kon zijn, een zwarte piet die iemand arresteert moet goud waard zijn!
Dit is inderdaad een goede, creatieve, en daarbij grappige, manier om een probleemsituatie op te lossen. Hoewel het wel vreemd over kan komen voor kinderen die deze zwarte pieten eventueel zouden zien. Ik vind het feit dat kinderen nog in Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten kunnen geloven heel mooi, en we moeten voorzichtig zijn om dit zo te houden. Een actie als deze brengt dit natuurlijk wel in het gevaar, maar ik geloof dat men er wel voorzichtig mee zal omgegaan zijn. Nog even opmerken dat dit een leuk artikeltje is, maar natuurlijk niet echt maatschappelijk relevant. |