|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Vader vermoordde vrouw en zoontjes omdat hij verlies baby niet kon verwerken
Vader vermoordde vrouw en zoontjes omdat hij verlies baby niet kon verwerken
Door: redactie 9/10/12 - 07u44 Bron: Daily Mail Richard stak lijken vrouw Clair, zoontjes Ben (9) en Aaron (1) en zichzelf in brand; urne met as baby Jake naast lijk moeder Tot welke extreme acties het verlies van een baby kan leiden, blijkt uit een tragisch gezinsdrama in het Verenigd Koninkrijk. Het stadje Pudsey bij Leeds werd eind december vorig jaar opgeschrikt door een gruwelijk gezinsdrama waarbij Richard Smith zijn vrouw Clair en zijn zoontjes Ben (9) en Aaron (1) op barbaarse wijze had uitgemoord. Hij had ze een voor een doodgestoken en vervolgens op het bed van het koppel gelegd. Tot slot ging de vader bij op het bed liggen en hun lichamen omarmend stak hij de matras in brand. De politie vond ook de urne met de as van hun derde kindje (Jake) naast het lijk van de moeder. En op het proces over de moordzaak is nu gebleken dat daar het motief lag voor de vreselijke slachtpartij: de vader had de dood van baby Jake vier jaar geleden niet kunnen verwerken en zijn stoppen waren volledig doorgeslagen. De drievoudige moord en zelfmoord van Richard Smith stortte het stadje Pudsey eind vorig jaar in diepe rouw. De moordzaak was lang heel mysterieus. Eerst werd gedacht aan koolstoofmonoxidevergiftiging, maar al snel bleken de lijken doodgestoken en op een hoorzitting is nu nog meer duidelijk geworden. Richard Smith had eerst zijn 36-jarige vrouw Clair in de borst gestoken en haar gewurgd met een sjaal. Dan stak hij zijn zoontjes Ben (9) en Aaron (1) neer. Ben had drie steekwonden: in de borst, in de nek en de arm. De steekwonden waren niet fataal. Aaron was wel meteen dood na een steekwonde in de nek. Vakantie Hij plaatste dan de drie lijken op het bed van het koppel, blokkeerde alle deuren en ramen en stak de matras in brand. Daarna omarmde hij de lijken van zijn vrouw en zoontjes en bleef mee in de brand. Wellicht hield de vader de mond van Ben dicht met zijn hand. In de arm van de moeder trof de politie de urne met de as van Jake aan. Jake was de tweede baby van het koppel die bijna dag op dag vier jaar voor de driedubbele moord was gestorven. Volgens een speurder was de dood van Jake keihard aangekomen en nam de familie jaar na jaar enkele dagen vakantie rond de datum van zijn dood. Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...verwerken.dhtml Commentaar: Dit is een moeilijke kwestie. Uit mijn vorige studies (humane wetenschappen) kan ik besluiten dat wat de vader doormaakte geen lachertje is. Hij moet door een hel gegaan zijn en heeft dan waarschijnlijk een psychische stoornis (of meerdere) gekregen. Dat zijn allicht verzachtende omstandigheden. Maar, dat is nog altijd geen reden om je vrouw en kinderen te vermoorden. Je kan bijvoorbeeld ook vluchten en de rest laten verder leven, hoe moeilijk dat ook is. |
|
|||
|
|||
Bij dergelijke drama's kan ik echt niet bij!
Een kind verliezen is het ergste dat een ouder kan meemaken. Het is goed mogelijk dat deze man het niet meer zag zitten. Maar ik maak me dan toch wel enkele bedenkingen. Als je weet hoe erg het is om een kind te verliezen, is het toch geen logische reactie om je andere kinderen ook van het leven te benemen. Die kinderen waren nog zo onschuldig, ze hadden nog een heel leven voor zich. Ze moesten nog zoveel doen voor de eerste keer. En die vader beneemt hen dit met een mes en een vlam. Bij dergelijke drama’s kan ik echt niet bij.
|