|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
TreinTramBus overweegt protest als vrijdag nieuwe stakingsdag wordt
TreinTramBus zal protesteren indien er vrijdag opnieuw problemen zijn met het aanbod van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB door personeelsacties. Daarnaast steunt de organisatie van trein-, tram- en busgebruikers de veiligheidsmaatregelen van minister Milquet die volgens hen voldoende zijn. Dat meldt Jan Vanseveren, woordvoerder van TreinTramBus, donderdag.
De gebruikersorganisatie riep dinsdag al op om het werk te hervatten en vindt nu dat het stilaan welletjes is geweest. 'Agressie op het openbaar vervoer is verwerpelijk omdat ook reizigers hiervan het slachtoffer kunnen worden. We hebben begrip getoond voor de solidariteitsacties direct na het incident van zaterdag, maar mensen die naar het werk gaan, hebben ook hun rechten. Voor een groep is het openbaar vervoer vaak het enige middel om op het werk te raken', aldus Vanseveren. Daarnaast steunt TreinTramBus de initiatieven voor een hogere veiligheid op het vervoersnet van onder meer minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet. 'Deze maatregelen moeten volstaan om iedereen terug aan de slag te krijgen', klinkt het. Bron www.destandaard.be (donderdag 12 april 2012, 11u50) Eigen mening Ik vind ook dat het nu welletjes is geweest met de staking van MIVB. Het was een mooi gebaar van TreinTramBus dat ze solidair zijn geweest met hun "collega's" maar naar mening moet het openbaar vervoer wel weer op gang komen. Als MIVB nog langer doorgaat met staken wordt de gewone mens het slachtoffer. Ik geloof dat iedereen wel begrip had voor de staking maar ze mag niet eeuwig meer gaan duren want de mensen raken stilletjes aan hun geduld kwijt. |
|
|||
|
|||
Aanvankelijk had iedereen begrip voor de staking, die normaal maar (hoogstens) een dag of twee zou duren. Dat het openbaar vervoer nu zo lang stil ligt, vind ik niet aanvaardbaar. Zo is de gewone man in de straat immers weer de dupe. Ik begrijp dat het personeel veiligheidsagenten eist, maar ze moeten toch ook begrijpen dat deze er niet zomaar op één, twee, drie staan?
|