|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Mitsubishi Motors wil productie in Europa stoppen
De Japanse autobouwer Mitsubishi stopt voor 2013 de productie van auto's in Europa, inclusief de productie van wagens bij NedCar in Born, in Nederlands Limburg. Dat heeft een woordvoerster van het bedrijf bevestigd. In Born werken circa 1.500 mensen, onder wie ook 300 Belgen.
Volgens de woordvoerster is Mitsubishi door 'het nadelige zakenklimaat' gedwongen de productie te staken. NedCar is volgens zijn website 'het grootste automobielbedrijf van Nederland'. Er wordt momenteel nog de Mitsubishi Colt gemaakt. NedCar had al aangekondigd dat directeur Joost Govaarts het personeel maandagochtend duidelijkheid zal geven over de toekomst van het bedrijf. Mitsubishi stelde een beslissing over de toekomst van NedCar eerder al enkele malen uit, tot ongenoegen van de in onzekerheid verkerende medewerkers en vakbonden. Daardoor hadden de werknemers vorig jaar het werk meerdere malen neergelegd. NedCar heeft samen met de vakbonden de afgelopen jaren alles op alles gezet om nieuwe partijen te vinden voor de productie van auto's in Born, maar tot nu toe zonder resultaat. De plannen van Mitsubishi om de productie in Europa te stoppen waren eerder al door Japanse media gemeld. Zij schreven dat het de bedoeling zou zijn de fabriek in Born te verkopen. Mitsubishi is meteen de eerste grote Japanse constructeur die elke productie in Europa stopt. De groep wil daarentegen de productie in de opkomende economieën optrekken, zo schreven die media nog. Service Het gamma van Mitsubishi en de dienst-na-verkoop in Europa blijven ongewijzigd. Dat benadrukt Mitsubishi Motors Corporation. 'Europa is en blijft een belangrijke markt voor Mitsubishi en de productie en levering van auto's voor Europa, vanuit Japan en Thailand, zal voortgezet worden. Het gamma en de structuur van de dienst-na-verkoop zullen niet veranderen', zo staat in een persbericht op de website van de Japanse autobouwer. Bron: De Standaard Eigen Mening Alweer 300 Belgen vallen zonder werk, net zoals 1200 Nederlanders. Ik hou mijn hard toch vast over wat de toekomst zal brengen. Onze economie lijkt in elkaar te stuiken, alsmaar meer mensen leven onder de armoedegrens, de belastingen worden torenhoog en ga zo nog maar even verder. Deze situatie lijkt zich niet enkel af te spelen in België, maar zowat elk Europees land kreunt onder de crisis en dat baart me toch wel zorgen. Men kan één land, zoals Griekenland, redden van het faillissement. Wanneer alle landen van de EU er slecht voor staan, zullen we elkaar geen financiële steun meer kunnen geven en dit zal, in mijn ogen, de economie absoluut niet ten goede komen. |
#2
|
|||
|
|||
De economie verkeert al een langere tijd in slechte gezondheid, het probleem is dat de negatieve gevolgen hiervan( werkloosheid,...) voor veel mensen vaak ver weg lijken. Wanneer er dan enkele honderden belgen hun baan verliezen is de crisis natuurlijk weer wel erg dichtbij. Een slechte zaak voor België, en naar mijn mening zal het hier zeker nog niet stoppen. Langs de andere kant dan misschien weer een klein beetje positief, een soort signaal dat de mensen eens wakker schudt! Heel Europa bevindt zich momenteel in een crisis en het wordt tijd dat IEDEREEN dit beseft.
|
#3
|
|||
|
|||
De economische crisis steekt de kop weer op. Dit artikel bewijst nogmaals dat je niet zo zeker mag zijn van je job. Zoals Lien al aanhaalde, treft de crisis iedereen. De sluiting van alweer een bedrijf, zet opnieuw een duizendtal mensen op straat. Alweer slachtoffers die een andere job zullen moeten zoeken om een leven in deze steeds duurder wordende maatschappij te kunnen blijven betalen.
Ik vrees er jammer genoeg ook voor dat dit zeker niet de laatste sluiting zal zijn. De crisis heeft al op veel bedrijven een grote invloed gehad, een invloed die vaak zo bepalend werd dat een sluiting onvermijdelijk was. Je hoort vaak dat de crisis bijna voorbij is, maar dat is er toch niet aan te merken. Het is nog lang niet voorbij. Welke gevolgen zal de crisis nog met zich meebrengen en hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen? |