|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Honden gevild en gedumpt in rivier
De politie in het Duitse Viersen zoekt een dierenbeul die vijf honden gevild heeft. De dader sneed ook de buik van de viervoeters open en dumpte de dieren in een rivier.
Wandelaars troffen drie kadavers aan in de Niers en verwittigden de politie die nog twee honden uit het water haalde. De dieren die afschuwelijk toegetakeld waren hadden geen chip. Dierenartsen uit de buurt van Krefeld voeren een autopsie uit op de kadavers. Omdat de honden geen vacht meer hadden en de kop zwaar verminkt was, is de autopsie nodig om te achterhalen om welk ras het ging. "Het is wel duidelijk dat de dader professioneel te werk ging. Dat valt af te leiden uit de manier waarop de honden gevild werden", zegt Karl-Heinz Oemmelen van het dierencentrum in Viersen. "Dit is een afschuwelijk geval van dierenmishandeling", zegt Martina Schnell van de dierenrechtenvereniging 'Vier Poten'. "Wie zoiets doet met een hond, heeft ook geen moeite om mensen pijn te doen." (vsv) Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...in-rivier.dhtml Mening: Ik vind het verschrikkelijk dat een mens dit kan doen. Ik ben tegen bont. In het middelbaar hebben wij een tv-programma gezien over het villen van dieren. Ze lieten bijvoorbeeld zien hoe wolven levend gevild werden. Dit is echt verschrikkelijk, dat is zware dierenmishandeling. Je ziet de wolven nadat ze gevild zijn nog met hun ogen knipperen en dergelijke. Ik heb dan ook meerdere keren moeten wegkijken. Ik begrijp echt niet dat mensen dit kunnen doen. Daarna snijdt hij de honden hun buik open en dropt ze in een rivier? Ik hoop dat de honden toen al niet meer leefden. Ik hoop ook dat hij de honden niet levend gevild heeft. Degene die dat kan heeft toch echt geen gevoelens? Hopelijk vinden ze de dader en krijgt hij een goede straf voor wat hij gedaan heeft. Laatst aangepast door Lieselotte.Busch : 13th December 2011 om 12:46. |
|
|||
|
|||
Ik ben ook absoluut tegen het mishandelen van dieren voor commerciële doeleinden, maar is een man die 5 honden afmaakt niet gewoon ziek? Ik vraag me af wat zijn motief was. Waarschijnlijk zeiden de stemmen in zijn hoofd dat de honden slecht waren.
|
|
|||
|
|||
Mensen die zulke dingen doen zijn vreselijk. Ik zag net nog iets gelijkaardigs op - jawel - facebook.
Ik zeg alvast: WAARSCHUWING, schokkend (meisje gooit puppies in een rivier) http://www.zie.nl/video/opmerkelijk...er/m1fzmdtf8jd3 Ik heb het niet eens uit kunnen kijken. Ik klikte het aan omdat ik 'puppies' in de titel zag staan en vermoedde dat het om een leuk en schattig filmpje ging. Maar nee, dat was helaas niet het geval. Achteraf pas zag ik het debat over de klopjacht op dit meisje, dat onder het filmpje stond. Dat mensen tot zoiets in staat zijn, daar kan ik niet bij. Ik ben me ervan bewust dat zulke dingen elke dag gebeuren, maar enkel een ziek persoon zet zoiets op het internet. In Amerika zou er al een soort 'internet klopjacht' op het meisje begonnen zijn. Er gebeuren ergere dingen in de wereld, geen twijfel, maar wie dit filmt en op het internet zet is ziek. Net als de man die de honden uit het onderstaande artikel mishandelde. |
|
||||
|
||||
Oh vreselijk om dit te horen! Wat kan ik soms toch kwaad worden als ik hoor hoe mensen onschuldige dieren mishandelen! Zeker gezien zo'n arme beestjes zichzelf niet kunnen verweren tegen die beulen, breekt mijn hart echt! Ik heb de filmpjes niet bekeken, ik zou me te slecht voelen... Ik weet in elk geval wel dat ik steeds tegen dierenmishandeling zal zijn, en ook des te meer voor een flinke straf aan het adres van de beulen pleit!
|