|
|
|||
|
|||
Nog een sprinkhaan iemand?
Nog een sprinkhaan iemand?
Wat moeten we straks eten als we met 9 miljard zijn? Insecten denken slimme mensen, want die zijn even voedzaam als biefstuk, maar vergen veel minder van de planeet. Zo levert 10 kilo voer je één kilo rundsvlees op, tegen 8 tot 9 kilo insectenvlees. Bovendien stoten insecten geen ammoniak uit en zeer weinig broeikasgassen. Ze nemen ook zeer weinig plaats in. De voedingsmiddelenindustrie maakt er in stilte werk van. Bron: De Standaard weekblad van zaterdag 19 november 2011 Eigen mening: Ik vind het maar een raar idee, een meelworm, een sprinkhaan, een rups, … in je mond te stoppen. Ik sta al te kokhalzen bij de gedachte alleen al. Het ziet er niet smakelijk uit, ik vind het gewoon vies! Als deze insecten verwerkt worden tot meel om dan in andere producten te gebruiken zou het misschien nog gaan. Aan de andere kant eten we in onze westerse cultuur toch ook rare dingen : garnalen (ongepeld ook rare beestjes), kaviaar en oesters (stop je ook levend en rauw in je mond). Het zal tijd vragen denk ik, en je moet je er ook voor openstellen. Maar voor mij hoeft het niet! |
|
|||
|
|||
Tja misschien minder smakelijk voor de westerse mens maar elders word het al gedaan. Objectief gezien zijn er alleen voordelen aan, enkel een marketingtechnische nachtmerrie. Maar volgens mij zoals eerder vermeld wel mogelijk verkoopbaar in verwerkte (niet rauwe) vorm.
|
|
||||
|
||||
Alles valt wel op een degelijke manier te bereiden en alles valt een leuke presentatie te geven. Ik denk dat we in onze westerse maatschappij het feit dat we insecten zouden moeten eten enkel maar verstoten. Dit betekent niet dat dit waarheid is! Zo zijn er ook verschillende "workshops" in het land die mensen proberen te leren er toch voor open te staan, van zodra deze beestjes op een smakelijke manier op tafel worden gezet. Ik denk dat het verliezen van de appetijt omtrent insecten enkel tussen onze oren zit. Want zoals u al zei, het gebeurt wel... Insecten worden grotendeels in verschillende voedingsvormen van onze samenleving verwerkt.