|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Pakistaanse kinderen spelen zelfmoordterroristje
Pakistaanse kinderen spelen zelfmoordterroristje
Op het internet circuleert een filmpje waarin een aantal Pakistaanse kinderen zelfmoordterrorist spelen. In het filmpje is te zien hoe een jongetje in het zwart gekleed afscheid neemt van zijn vriendjes en vervolgens op dodelijke missie vertrekt. Een ander jongetje speelt een veiligheidsagent en probeert de 'zelfmoordterrorist' te stoppen. De kinderen brengen de explosie van de dodelijke lading van de zelfmoordterrorist vervolgens heel creatief in beeld. De muziek bij het clipje is een bekend Taliban-lied Bron: www.destandaard.be Eigen mening: Het is verschrikkelijk als kinderen dit scenario al gaan naspelen. Waar gaat het dan later naar toe? Als het nu al een spel is voor kinderen, is er veel kans dat ze later ook zelfmoordterrorist willen worden. Kinderen zouden vrolijke dingen moeten naspelen, maar toch niet zo iets drastisch? Hun spelletje is dan ook nog eens opgenomen. Dit kan toch eigenlijk echt niet? |
#2
|
|||
|
|||
Pakistaanse kinderen spelen zelfmoordterroristje
Ik begrijp er helemaal niets van.
Waarom nemen zulke jonge kinderen filmpjes met zo'n extreem geweld op? Is het omdat ze niets anders gewoon zijn, of krijgen ze het van thuis opgelegd? Voor de kinderen is het in ieder geval een speelse manier om het geweld een plaats te geven in hun leven. De kinderrechtenorganisaties in Pakistan vrezen ervoor dat de kinderen eerder gefascineerd zijn door terroristen in plaats van hun daden te veroordelen. Dit kan toch niet... |
#3
|
|||
|
|||
Zeggen dat dit schokkend is, is misschien nog licht uitgedrukt. Het feit dat kinderen zo'n scčne naspelen, doet toch vragen reizen. Hoe zien zij de wereld? Vinden ze dit de normaalste zaak van de wereld? Men kan dit misschien proberen goed te praten door te zeggen 'het zijn maar kinderen, ze weten niet beter.' Maar het feit dat ze dit nog maar naspelen, en heel bewust verschillende rollen op zich nemen is toch schokkend. Het begint meestal met een spel, maar veel is er niet voor nodig om over te schakelen op de realiteit.
|
#4
|
|||
|
|||
Erg jammer om kinderen zulke 'spelletjes' te zien spelen. Maar ik denk dat er misschien een kans is dat zij dit niet als geweld zien, maar dit eerder durven koppelen aan geloof en overtuiging van hun godsdienst.
Zelf zullen ze ook wel berichten horen en/of lezen van familieleden of vrienden van de familie die een zelfmoordaanslag hebben gepleegd. De familie gaat dit dan hoogst waarschijnlijk niet afkeuren, maar begripvol reageren. Daardoor geven zij de kinderen ook de blijk dat dit oké is. Maar, zoals eerder vermeld kan dit ook een mogelijke interpretatie zijn. Zelf zullen we nooit echt weten wat de waarheid is achter het spelletje. |
#5
|
|||
|
|||
Het feit dat kinderen gefascineerd zijn door dit soort dingen is echt geen goed teken. Sommigen zullen zich er uiteindelijk wel tegen afzetten wanneer ze echt beseffen wat dit allemaal betekent, maar ik vrees dat anderen onder hen zullen doorgaan en uiteindelijk slecht terechtkomen. In feite vind ik dat kinderen nog niet met zulke dingen geconfronteerd zouden mogen worden, ze zijn nog onschuldig, en hou dat zo, laat ze genieten van hun jeugd en minder shockerende dingen naspelen.
|
#6
|
|||
|
|||
Ik ben er toch ook niet goed van als ik dit zo lees. Het is inderdaad jammer om kinderen zulke dingen te zien doen. Waar is de tijd dat iedereen nog prinsje en prinsesje speelde. Je kan dit ook wel langs 2 kanten bekijken.
Langs de ene kant: ze doen dit omdat ze dat al veel zijn tegengekomen in hun leven en ja misschien heeft dat ook wel invloed op hun latere leven. Omdat dat ook zo veel voorkomt in hun leven, zullen de ouders het ook wel normaal vinden dat ze dat doen en zullen die er bijgevolg niets over zeggen. Maar langs de andere kant is dit misschien ook wel een manier om er mee om te gaan. Dat ze er gewoon iets grappig en speels van maken omdat het in het echte leven zo serieus is. Dus ik weet niet goed wat te denken. |