actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 23rd January 2011, 03:20
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Rijlessen in ruil voor seks populair in Nederland

Rijlessen in ruil voor seks populair in Nederland

Verschillende Nederlandse websites bieden de mogelijkheid om rijlessen te vergoeden in natura, wat vooral bij jongeren populair zou zijn.

Jongeren

Initiatieven als rijbewijs-goedkoopste-in-natura.nl bieden rijlessen aan, de betaling van de instructeurs gebeurt met seks in plaats van met geld. Deze manier van ruilhandel groeit gestaag en zou vooral bij jongeren populair zijn, dat meldt ad.nl. "De betaling gebeurt na de les in de auto of ergens anders", aldus initiatiefnemer Patrick.

Niet strafbaar

De instructeurs die in natura betaald worden, zouden actief zijn in de gebieden rond Zaandam, Hoorn en Beverwijk. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) is niet op de hoogte van deze 'trend' en noemt het "een vreemde manier van werken". Het Openbaar Ministerie reageert dat dit niet strafbaar is zolang dit op vrijwillige basis gebeurt en de instructeurs bevoegd zijn om les te geven. Toch besloot de oprichter tijdelijk de website offline te halen door de media-aandacht.

Blog HLN, 22/01/11 (ep)
Oud 31st January 2011, 11:00
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User

Dit bericht kan je toch op z'n minst als merkwaardig bestempelen. Ik dacht dat we de periode van de ruilhandel al lang achter de rug hadden. Persoonlijk stel ik mij de vraag of deze "vergoeding" in natura wel zo vrijwillig is. Op deze manier richten de instructeurs zich tot een kwetsbare groep, nl. mensen die het financieel niet zo breed hebben. Net door hun zwakte uit te buiten, komen de instructeurs gratis aan hun trekken.

Nu mag je zo ruimdenkend zijn als je wil, toch stel ik mij de vraag of die instructeurs geen schaamtegevoel hebben. Vinden zij het normaal dat ze er zo open en bloot voor uitkomen dat de leerling met sex mag betalen? We lijken wel in een tijdperk beland te zijn waarin alles maar moet kunnen en mogen, maar volgens mij begint het stilaan de spuigaten uit te lopen. Sex en geld lijken de bouwstenen van de maatschappij geworden te zijn.
Zijn woorden als "respect", "liefde", "normen" en "waarden" oubollig of lachwekkend geworden? Ben ik nu ouderwets?
Met citaat antwoorden
Oud 31st January 2011, 11:17
jolien.ceulemans jolien.ceulemans is offline
Registered User

Dit vind ik uitermate bizar ! Vroeger was ruilhandel van zelfsprekend en in theorie heb ik daar ook niets tegen, maar wat ze hiervoor in ruil vragen vind ik toch wel licht choquerend… Op zich kan je er niets op tegen hebben, als het op vrijwillige basis gebeurt natuurlijk. Maar is dit ook zo in alle situaties? Een minimum aan controle vind ik dat er toch wel van toepassing moet zijn. Er zijn genoeg mensen die het thuis niet breed hebben omwille van de economische toestanden en waarbij een rijbewijs behalen dan behoord tot een luxe. Zou het bij hen dan niet een kwestie van “moetes” zijn? Ik heb er toch maar mijn bedenkingen bij…
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:49.