|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Zwitserse vrouw van 64 bevallen van dochtertje
Zwitserse vrouw van 64 bevallen van dochtertje
GAZET VAN ANTWERPEN– 7 DECEMBER 2010 In Zwitserland heeft een 64-jarige vrouw een kind ter wereld gebracht. Ze was met haar 61-jarige man naar Rusland getrokken voor een kunstmatige bevruchting met een donoreicel. Het intussen 4,5 maanden oude meisje verkeert naar verluidt in goede gezondheid. De vrouw uit het dorp Oberlunkhofen, in het kanton Aargau, is mogelijk de oudste moeder van Zwitserland waar een kunstmatige bevruchting met eicellen van een andere vrouw verboden is. Kritische kijk op dit artikel: Het is ergens misschien een sensatiegericht artikel, maar toch vind ik dat mensen hier even stil mogen bij staan. Is het wel verantwoord dat een vrouw van 64 nog bevalt? Ik stel dit mij in vraag. U misschien ook? |
|
||||
|
||||
niet echt, dit is onnozel
|
|||
|
|||
Ik vind het nogal kortzichtig dat je die vrouw bestempeld als 'onverantwoord'. We kennen de situatie van dat gezin niet en dus mogen niet meteen oordelen. Stel dat het koppel al jaren een baby wilde, maar het nooit gelukt is. Nu, op -jammer genoeg- haar 64ste is het eindelijk gelukt, dan mag dat toch zeker? Ik denk ook wel dat die vrouw beseft hoe oud ze is en dat dat enkele gevolgen met zich meebrengt. De vrouw zal zich er ook wel bewust van zijn dat ze haar kind maar voor een deel zal kunnen opvoeden en daar zal ze ook wel de nodige maatregelen voor nemen. Misschien is er daar wel een heel hechte familieband en kan het kind in de familie opgenomen worden. Ik vind het net knap dat die vrouw haar droom werkelijkheid wordt, ook al is het op haar 64ste.
|