|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Gennez niet in 'Allerslimste mens'
Citaat:
Ik vond het al vreemd dat Gennez en De Wever toestemden om mee te doen. Wie kan er nu als hoofdrolspeler van de regeringsformatie liggen meedoen met een spelletje op tv? Nu trekt Caroline Gennez zich terug, en dat vind ik ergens wel verstandig. Als je land in 'crisis' is moet je niet gaan meedoen met zoiets triviaals als een tv-quiz, hoe plezierig die ook is. Bart De Wever daarentegen gaat revanche nemen voor zijn gemiste kans vorig seizoen, en ja, hij was een topscorer, en ja, hij heeft een eer hoog te houden, maar zijn er geen belangrijker zaken? Ik vraag mij trouwens nog altijd af, hoeveel stemmen hij gewonnen heeft door zijn vorige deelname. Zou hij er ook zoveel hebben gehad als hij niet op tv die gezellige grapjas was? |
|
|||
|
|||
De allerslimste mens ter wereld . Ik kijk er al naar uit!
Toch begrijp ik niet waarom er zoveel te doen is rond de al dan niet deelnamen van politieke kopstukken. Als er naast de onderhandelingen tijd is om mee te doen aan een tv programma vind ik dit absoluut niet erg. De onderhandelingen mogen er natuurlijk niet onder lijden. Maar ik denk dat meneer De Wever best wel weet wanneer hij tijd kan vrijmaken. En vooral waar hij mee bezig is. Ik hoop alleszins op nog eens een lekker potje quizzen op niveau! |
|
|||
|
|||
Eigenlijk vind ik het hele debat van politieke kopstukken op tv een beetje overroepen. Men zegt dat ze gebruik maken van de populaire media om op een oppervlakkige manier stemmen te ronselen. Maar ikzelf zie weinig verschil met een Bart De Wever die meedoet aan een tv-quiz en een politieker van de oude stempel die op de verschillende rommelmarkten rond loopt om handen te schudden en losse gesprekken houdt met iedereen. Het is gewoon een nieuwe manier van stemmen ronselen. Enkel bereik je nu meer mensen met 50 minuten televisie dan vroeger met een hele dag pensenkermissen te gaan openen.
|
|
|||
|
|||
Helemaal mee eens Jasper.
De media is gewoon een dankbaar middel om veel mensen te bereiken. Het zou dom zijn om als politicus er geen gebruik van te maken. Ook al is het door een deelname in een quiz , de mensen gaan je herkennen als persoon en een goed/ slecht gevoel bij krijgen. Dus De Wever zal mogelijk terug meedoen om zijn populariteit te behouden/ te vergroten. Slimste zet van de wereld? |
|
|||
|
|||
Waarom zou Bart De Wever niet mogen meedoen aan een spelprogramma?
Dan zouden politici bij wijze van spreken zelfs niet naar de film mogen gaan... Ik vind dat iedereen nog altijd zelf beslist hoe ze hun vrije tijd invullen! Als dat zijn manier van ontspannen is, ja waarom dan niet? En ik bewonder meneer De Wever zelfs dat hij eraan meedoet omdat hij laat zien dat hij achter zijn standpunt staat en mensen niet uit de weg gaat! En dat hij zichzelf laat zien zoals hij is, en ook een leven buiten de politiek heeft. En als dat nu per toeval meer stemmen opleverd is dat voor de NVA natuurlijk mooi meegenomen... Vorige week nam Jan Peumans OOK een NVA kopstuk (voorzitter van het Vlaams Parlement) deel aan de Pappenheimers. Hij heeft daar toch ook geen bezwaren mee?!? Straks zeggen ze nog dat de NVA gaat infiltreren in de media om de mensen te 'imponeren' of zelfs straffer om mensen 'om te kopen'! Ik vind het goed dat ook politici aan 'volksvermaak' deelnemen en zich niet 'hautain 'afzonderen om dan toch stiekem naar het programma te kijken... Laatst aangepast door Femke.Van.Dyck : 2nd December 2010 om 19:08. Reden: foutje |
|
|||
|
|||
Van mij mag hij deelnemen hoor, alleen wringt er bij mij iets...
Andere deelnemers zijn komieken, acteurs, tv-presentatoren enzovoort, die beroepen zijn van een heel ander allooi dan 'politicus'. De eerste groep hun job is bijna geheel te omschrijven als 'mensen amuseren', een tv quiz is daar ideaal voor. Een politicus daarentegen moet iets besturen: een gemeente, provincie, gewest of zelfs een heel land. In het geval van Bart de Wever is zijn job zelfs het samenstellen van dat bestuur, hij is de protagonist in heel het spel, samen met Elio Di Rupo. Als je job niet naar behoren af is (i.e. er is nog altijd geen regering na, hoelang?) ga je dan de leutige kerel uithangen in De Slimste Mens? Het is niet dat ik zeg dat hij zich niet mag amuseren hé, dat is iets anders, hij mag naar de film gaan, zeker wel, maar ik vind het vreemd dat hij in deze huidige situatie zorgeloos kan meespelen in een populair tv-programma dat door bijna een miljoen mensen bekeken wordt en over alle tongen gaat de volgende morgen, terwijl het land nog steeds maar half is. Was er vroeger geen ban van politici in populaire programma's? Ergens ben ik daar wel voor te vinden. Hoeveel mensen kennen niets van politiek, en hebben bij de laatste verkiezingen gestemd op Bart De Wever want 'da was dieje plezante van met de slimste mens...' (blijkbaar stond er in de Humo deze week een procent opgeplakt van 3%) Was het nu achteraf bekeken bewust of niet, het was zeker een slimme zet van hem om in de eerste plaats mee te doen, dat moet je hem nageven! |