|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Paus vraagt veroordeelde vrouw voor heiligschennis vrij te laten
Paus Benedictus XVI heeft vandaag opgeroepen tot de vrijlating van de Pakistaanse christelijke vrouw Asia Bibi. De moeder van vijf kinderen werd op 11 november veroordeeld tot de doodstraf wegens heiligschennis.
Volgens mensenrechtenorganisaties is het de eerste keer dat er in Pakistan een vrouw ter dood veroordeeld wordt wegens heiligschennis. De paus riep de internationale gemeenschap op om stil te staan bij de moeilijke situatie waarin christenen in Pakistan zich bevinden. "Ik bid voor diegenen die zich in soortgelijke situaties bevinden, opdat hun menselijke waardigheid en fundamentele rechten gerespecteerd worden", aldus de paus. Pakistan heeft tot op heden nog nooit iemand die ter dood veroordeeld werd wegens heiligschennis, daadwerkelijk geëxecuteerd. De nieuwe affaire trekt wel weer de aandacht op enkele omstreden wetten in het land. Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...-te-laten.dhtml Mijn mening: Persoonlijk vind ik het wel erg ver gaan om iemand ter dood te veroordelen omwille van heiligschennis. Het ergste vind ik dan nog dat het hier gaat over een vrouw met vijf kinderen. In zulke landen moeten sommige wetten dringend in vraag gesteld worden. Zulke wetten zijn in strijd met de mensenrechten en moeten hoogdringend veranderd worden. Gelukkig zijn zulke ouderwetse wetten in ons land niet van toepassing. Ik vind het dan ook een zeer goed initiatief van de Paus om te vragen om de vrouw vrij te laten. Ik hoop dat ze in Pakistan luisteren naar de Paus en de vrouw ook effectief loslaten. |