actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 25th October 2005, 17:52
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------

Bijbel in mp3 !!!

Hele bijbel downloadbaar als mp3
Een Nederlandse bijbelsite biedt de mogelijkheid aan de hele bijbel in audioformaat te downloaden. Ook fragmenten ervan zijn te beluisteren. De downloadbijbel is een initiatief van de Interkerkelijke Omroep Nederland (IKON). Volgens de IKON is www.downloadbijbel.nl de enige bijbel-website ter wereld met deze mogelijkheden.

Voorleesmarathon

De IKON heeft in oktober 2004 in samenwerking met de KRO/RKK, NCRV, EO, Zendtijd voor Kerken (ZVK) en het Nederlands Bijbelgenootschap (NBG) een voorleesmarathon georganiseerd. Honderden bekende en onbekende Nederlanders lazen de complete Nieuwe Bijbelvertaling (NBV) voor. Alle opnamen met een totale lengte van ongeveer 150 uur zijn sindsdien te beluisteren via de website www.voorleesbijbel.nl. Sinds de lancering is de site een miljoen keer geraadpleegd.

mp3
Sinds maandag is het mogelijk alle opnamen als mp3 te downloaden. Op www.downloadbijbel.nl worden circa 1400 geluidsbestanden aangeboden. Sitebezoekers kunnen zoveel fragmenten selecteren als ze willen. In totaal biedt de site ongeveer 3 gigabyte aan geluidsfragmenten. Uit het materiaal kunnen de luisteraars zelf een cd met favoriete teksten samenstellen.

18/10/05 19u54

Handig voor mensen die niet kunnen lezen zou ik zeggen laat die mp3 speler maar draaien! Knap initiatief denk ik toch en vrij bruikbaar in godsdienstlessen ook.
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden
Oud 25th October 2005, 18:58
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Met een gemiddelde van 30min om naar school te komen rijden, heb ik op het einde van het jaar de Bijbel volledig "doorgenomen".
Ik zal maar snel beginnen dan

Mooi initiatief voor blinden, want volgens mij bestaat de Bijbel niet in braille... Of wel?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 27th October 2005, 23:53
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student

Haha... dat was een titanenwerk denk ik...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:40.