|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Vanavond starten grootscheepse alcoholcontroles overal in het land
Vanavond starten in ons land de grootste alcoholcontroles ooit. Zowel op autosnelwegen als op secundaire wegen loop je veel kans om met je wagen aan de kant gezet te worden om te blazen.
Tijdens een BOB-campagne die loopt tot 11 januari zullen de politiediensten 180.000 controles uitvoeren. Dat is het hoogste aantal ooit tijdens een eindejaarscampagne. Tijdens de vorige Bob-campagne werden nog meer dan 173.000 bestuurders aan een ademtest onderworpen. Meer dan 8.300 bestuurders (4,8 procent) bleken daarbij positief. Zo'n 2.600 bestuurders moesten toezien hoe hun rijbewijs onmiddellijk werd ingetrokken. Bron: de morgen, 27 november 2009 Eigen mening: Eindelijk! Ik hoop dat wij als Belgen hierdoor tijdens de eindejaarsperiode wat beter zullen nadenken zodat we niet zo snel dronken achter het stuur kruipen. Ik hoop dat deze trend van zware controles voortgezet wordt. Zo zullen er misschien eindelijk wat minder verkeersslachtoffers vallen en worden er wat minder levens verwoest, als van familie, vrienden, ... |
|
|||
|
|||
Ik vind het ook positief dat er meer controles komen, want zo zullen er inderdaad minder mensen dronken achter het stuur kruipen.
Maar een groot deel van de verkeersongevallen waarbij er slachtoffers vallen, komt door een te hoge snelheid. En om snel te rijden hoef je niet per se dronken te zijn. Kijk maar naar het tragische verkeersongeval in Oosterzele een paar weken terug: De bestuurder bleek achteraf niet dronken te zijn geweest. Om het aantal verkeersslachtoffers te doen dalen heb je volgens mij dus niet alleen alcoholcontroles nodig, maar vooral snelheidscontroles. |
|
|||
|
|||
Alcoholcontroles zijn een mooi ding. We horen meer en meer dat dronken bestuurders fietsers aanrijden of andere ongevallen veroorzaken. Als je wilt drinken, zorg dan dat je en bob hebt, anders ben je een gevaar voor andere!
Ik hoop dat diegene die altijd al ontsnapt zijn aan de politie, terwijl ze dronken rond reden, nu wel 'gevangen' worden. |