|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
"Mijn peuter stierf na spuitje tegen Mexicaanse griep"
"Mijn peuter stierf na spuitje tegen Mexicaanse griep"
Met bevende handen streelt ze nog eens de gele knuffelbeer van haar zoontje. Het was het beertje van Finlay. De peuter overleed twee weken terug na een inenting tegen de Mexicaanse griep. Zijn moeder doet vandaag haar relaas over de pijnlijke dood van haar lieveling. Dodelijke reactie De dokters hebben het overlijden gemeld bij het Paul-Ehrlich-Institut in Duitsland. Volgens hen reageerde de jongen dodelijk op het vaccin tegen de Mexicaanse griep en moet de zaak verder onderzocht worden. De moeder van de 21 maanden oude jongen doet haar verhaal. "Finlay had een aangeboren hartafwijking en longproblemen", vertelt Yvonne, 34 en bejaardenverzorgster. "Hij werd al vier keer geopereerd en wachtte op een nieuw hart en nieuwe longen maar hij stelde het desondanks prima. We gingen elke dag samen wandelen want hij was gek van vogels." Problemen met longen Artsen raadden de moeder aan om hem te laten inenten tegen de Mexicaanse griep. "Ze vertelden me dat een vaccinatie noodzakelijk was omdat de Mexicaanse griep voor hem levensgevaarlijk zou zijn. Bovendien had een patiënt in de kamer naast hem al de Mexicaanse griep. Hij werd dan ook snel ingeënt", vertelt de moeder. Een dag na het vaccin was er nog niets aan de hand. De jongen ging opnieuw met zijn moeder wandelen en ze genoten van het herfstweer. Maar 's nachts werd hij ziek en zijn toestand verslechterde snel. De jongen kreeg problemen met zijn longen. Er kwam vocht in zijn longen en ook zijn hart begaf. "We werden 's nachts gealarmeerd. We gingen naar het ziekenhuis en daar is mijn jongen op de arm van mijn man gestorven. "Vaccin was doodsteek" Yvonne weet het zeker. Het vaccin was de doodsteek voor haar zoontje. "Het kan niet anders. De inenting moet wel een rol gespeeld hebben." De ouders gingen akkoord met een lijkschouwing maar die bracht geen uitsluitsel. "En toch zou ik mijn zoon nu nooit meer laten vaccineren." Het onderzoek naar de dood van de jongen is nog niet afgerond. "Mijn kind had zo'n sterke levenswil. We gingen er ook altijd van uit dat hij het zou halen. Finlay blijft voor altijd mijn kleine blonde held", besluit zijn mama Bron: hln Eigen mening: Moest ik de moeder van Finlay zijn, ik zou net het zelfde reageren. De jongen was een zwak figuur en was wachtende op een nieuw hartje en longen. Natuurlijk weet je dan dat je zoon erg vatbaar is voor de Mexicaanse griep en wil je hem zo snel mogelijk laten vaccineren. Toch liep er (volgens de moeder) iets mis. De avond na de vaccinatie werd Finlay erg ziek met de dood tot gevolg. Natuurlijk steekt de moeder de dood op de vaccinatie, terwijl dit nog niet bewezen is. Toch werd de peuter erg goed behandeld. Hij kreeg zelfs het vaccin sneller dan verwacht, omdat er een zieke patiënt in de wachtzaal zat + denk er maar eens aan hoeveel mensen wel gered zijn door het vaccin. Ik snap de reactie van de moeder, maar vooroordelen zijn, zoals men zegt, meestal fout. Laatst aangepast door Sanne.Brys : 18th November 2009 om 09:54. Reden: bron vergeten |
|
|||
|
|||
stierf na spuitje tegen Mexicaanse griep
Het is jammer dat dit is kunnen gebeuren. Nu beseffen we misschien waarom dat alle vaccins en medicaties jaren van onderzoek vragen. Maar toch is het ook voor de dokters een ongelooflijke tegenslag. Ze willen het kind helpen de Mexicaanse griep te voorkomen. En juist door dit te voorkomen sterft er een kind. Ik hoop dat er het nodige onderzoek wordt gedaan om dit te voorkomen. Tot slot, de ouders van dit kind hebben 4jaar van hun leven besteed om hun zoontje te helpen. Ze hebben alles gedaan voor hun zoon. En dan wanneer het jongetje eindelijk stabiel is dat je een grote kans hebt om er goed vanaf te komen, dat je samen als een normaal gezin door het leven kan gaan. Kan een dergelijk vaccin tegen de Mexicaanse griep alles veranderen. Ik hoop dat de ouders de nodige steun krijgen om samen terug een leven op te bouwen.
|
|
|||
|
|||
Wanneer je de bijsluiter zou kunnen lezen van het vaccin zal je zien dat er toch bijwerkingen kunnen zijn. Op zich zijn deze niet zo erg maar men moet na de inenting toch altijd een kwartier wachten voor men vertrekt... en wanneer je een groot deel van deze bijwerkingen zou krijgen kan ik best begrijpen dat er al wel eens iemand sterft. Dus ik ga zeker niet zeggen dat die moeder fout zit.
|