|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Rij-examen: geflest? Niet wanhopen!
38ste keer, goede keer
Na 37 mislukte pogingen is een kandidaat-autobestuurder uit het Luikse eindelijk geslaagd voor zijn theoretisch rijexamen. Bij de 38ste test was het uiteindelijk raak. De man heeft in totaal 570 euro (38 maal 15 euro) moeten neertellen voor de reeks theorieproeven, berekende de krant La Dernière Heure . De vrouw is niet eens de enige met een gelijkaardig palmares. Uit de gegevens van Goca, de overkoepelende organisatie van examencentra, blijkt dat er in het afgelopen jaar nog een kandidaat 38 pogingen nodig had alvorens te slagen. Acht anderen hadden meer dan 25 pogingen nodig. Sinds augustus 2004 zijn kandidaten na twee mislukte theorie-examens niet langer verplicht om de theoretische cursus te volgen bij een erkende rijschool. Voor de meeste bestuurders in spe is dat geen argument: 57 procent slaagt de eerste keer voor de theoretische test, nog eens 23 procent is de tweede keer geslaagd. Blijft toch nog twintig procent dat 3 tot 38 pogingen nodig had. DS, 04-10-2005
|
||||
|
||||
En is het nu een man, een vrouw, of, zoals sommige auto's, een 'hybride'??
|
||||
|
||||
Ik had ook maar 1 keer nodig voor die theoretische test.. En ik kan niet zeggen dat ik uren voor die boek heb gezeten.. De meeste dingen zijn logisch.. En de andere dingen zijn een gokje waard