actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 29th April 2009, 13:41
Gitte Leenaerts Gitte Leenaerts is offline
Registered User

Tiener moet benzine drinken en wordt in brand gestoken

Tiener moet benzine drinken en wordt in brand gestoken

In het Britse Norfolk is een tiener op gruwelijke wijze vermoord. De jongen werd in brand gestoken door jaloerse liefdesrivalen. Ze haalden hun inspiratie voor die daad bij de horrorfilm 'Severance'.

De 17-jarige Simon Everitt werd in de val gelokt, in de koffer van een auto opgesloten en naar een afgelegen bos gevoerd. Daar werd hij aan een boom gebonden, waarna zijn belagers - Jimi-Lee Stewart (25) en Jonathan Clarke (19) - benzine in zijn keel goten.

Vervolgens werd de jongen in brand gestoken. Hij overleed aan zijn verwondingen.

Begraven
Zijn moordenaars keerden later terug om het lichaam in een ondiep graf te verbergen. Drie weken later werd het graf ontdekt.

Op het proces, dat nog wordt voortgezet, hebben de beklaagden de moord ontkend.
GVA 29 april 2009

Eigen mening:
Krankzinnig... Zoiets kan toch gewoon niet? Al schrik ik er niet van dat deze praktijk zich voordoet in een Brits dorpje. De laatste tijd komen er veel gruwelijke praktijken uit die richting. Laten we hopen, dat ook dit niet overwaait naar ons land! Er wordt wel een link gezet naar een film. Ik denk dat zulke gewelddadige film ook een invloed kunnen hebben op jongeren en ze ook dit zien als een soort voorbeeld, als de nood het hoogst is. Al blijft het gebeuren een ziekelijk voorval!
Met citaat antwoorden
Oud 29th April 2009, 13:58
Jonathan Smets's Avatar
Jonathan Smets Jonathan Smets is offline
Jonathan Smets

Stuur een bericht via MSN naar Jonathan Smets
Wat een zieke psychologisch gestoorde beesten zijn dat. Als normale mens moet je toch een onderscheid kunnen maken tussen film en realiteit. Er is toch wel degelijk een verschil tussen een horrorfilm zien en zelf gruwelijke praktijken uitoefenen, je gaat niet na het zien van zo'n film als normale mens zeggen: " Dat ziet me er cool uit om in het echt ook eens te proberen.".Levenslang de cel in met zo'n psychopaten.
Met citaat antwoorden
Oud 29th April 2009, 17:56
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User

Hoe kunnen ze voor dat proces harde bewijzen vinden dat zij de daders zijn eigenlijk? Ik vraag me af hoe ze hen op het spoor zijn gekomen, ik kan mij voorstellen dat wanneer iemand verbrand wordt dat alle sporen ook mee wegbranden??

Ik hoop wel dat men voor deze zieke jongeren, want dat zijn ze, een soortgelijke straf uit gaat voeren. Ik zeg niet dat ze hen ook in brand moeten steken, maar op zijn minst levenslang in de cel!

Er wordt ook steeds vaker gezegd dat geweldadige spelletjes voor op xbox of playstation, of weet ik veel wat, dat deze een invloed hebben op jongeren.
Bij deze is dat maar eens bewezen!
Met citaat antwoorden
Oud 29th April 2009, 18:02
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Jolien Willems
Hoe kunnen ze voor dat proces harde bewijzen vinden dat zij de daders zijn eigenlijk? Ik vraag me af hoe ze hen op het spoor zijn gekomen, ik kan mij voorstellen dat wanneer iemand verbrand wordt dat alle sporen ook mee wegbranden??

Ik hoop wel dat men voor deze zieke jongeren, want dat zijn ze, een soortgelijke straf uit gaat voeren. Ik zeg niet dat ze hen ook in brand moeten steken, maar op zijn minst levenslang in de cel!

Er wordt ook steeds vaker gezegd dat geweldadige spelletjes voor op xbox of playstation, of weet ik veel wat, dat deze een invloed hebben op jongeren.
Bij deze is dat maar eens bewezen!

Lees het verhaal in the Daily mail (zie mijn vorige post) en daar vind je hoe ze het kunnen bewijzen.

Dit heeft trouwes totaal niks met spelletjes te maken, het gaat hier over een scene uit een film, niet uit een spel.
Als gamer gaan mijn haren omhoog staan dat mensen zo'n opmerkingen maken.
Ik heb in het middelbaar mijn eindwerk gedaan over games en agressie, ik kan je vertellen dat er een invloed kan zijn maar dat die heel klein is. Meestal heeft het te maken met de persoon zelf.

Dit verhaal heeft te maken met liefde etc, dus niet zomaar games of films.
Met citaat antwoorden
Oud 29th April 2009, 17:52
MinkeVanHoof's Avatar
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Gitte Leenaerts
Krankzinnig... Zoiets kan toch gewoon niet? Al schrik ik er niet van dat deze praktijk zich voordoet in een Brits dorpje.

Hoe weet jij dat dit zich voordoet in een Brits dorpje?
Norfolk is een provincie, dat is namelijk waar ik mij nu ben.
Ik vraag me ook af waarom jij er niet van schrikt dat het zich voordoet in een Brits dorpje. Dit bewijst dat jij de streek hier totaal niet kent en deze dorpjes al helemaal niet kent.
Dat dit in een stad hier in Norfolk zou gebeuren zou ik daar ook niet van schrikken. Maar de dorpjes hier zijn nog meer "den boerenbuiten" dan bij ons in Belgie.

Toen ik dit las schrok ik er heel hard van zelfs dat dit hier in de buurt gebeurt. Ik weet natuurlijk niet waar juist, Norfolk is groot. Ik zal eens proberen te vinden waar dit gebeurt is.

Ik vind het gewoon niet gepast dat mensen zich een mening vormen over iets waar ze totaal niks van afweten. Tenzij de persoon die dat gepost heeft zich kan verdedigen en mij kan vertellen dat zij hier al een tijd heeft doorgebracht en de mensen hier kent, vind ik dit heel ongepast. Het wordt tijd dat vooroordelen stoppen, en dat begint bij de leerkrachten zelf.

Edit: Ik heb het verhaal in the Daily mail gevonden:
http://www.dailymail.co.uk/news/art...e-triangle.html

Daar staat duidelijk dat de daders van Great Yarmouth zijn en de derde dader van Shropshire en dat is zelfs niet in deze provincie.
Great Yarmouth is zeker en vast geen klein Brits dorpje geloof mij. Dus mijn vermoedes waren juist.

Als je deze versie leest krijg je een heel ander zicht op de situatie.

Laatst aangepast door MinkeVanHoof : 29th April 2009 om 17:58.
Met citaat antwoorden
Oud 4th May 2009, 15:58
Gitte Leenaerts Gitte Leenaerts is offline
Registered User

MinkeVanHoof:Hoe weet jij dat dit zich voordoet in een Brits dorpje?
Norfolk is een provincie, dat is namelijk waar ik mij nu ben.
Ik vraag me ook af waarom jij er niet van schrikt dat het zich voordoet in een Brits dorpje. Dit bewijst dat jij de streek hier totaal niet kent en deze dorpjes al helemaal niet kent.
Dat dit in een stad hier in Norfolk zou gebeuren zou ik daar ook niet van schrikken. Maar de dorpjes hier zijn nog meer "den boerenbuiten" dan bij ons in Belgie.

Toen ik dit las schrok ik er heel hard van zelfs dat dit hier in de buurt gebeurt. Ik weet natuurlijk niet waar juist, Norfolk is groot. Ik zal eens proberen te vinden waar dit gebeurt is.

Ik vind het gewoon niet gepast dat mensen zich een mening vormen over iets waar ze totaal niks van afweten. Tenzij de persoon die dat gepost heeft zich kan verdedigen en mij kan vertellen dat zij hier al een tijd heeft doorgebracht en de mensen hier kent, vind ik dit heel ongepast. Het wordt tijd dat vooroordelen stoppen, en dat begint bij de leerkrachten zelf.

Gitte Leenaerts
Ik moet je gelijk geven dat eht woord dorp sterk misplaatst is. Waarom ik niet schrik van dit artikel wil ik daarom even toelichten door je scherpe tegenreactie.
De artikels die ik al heb gelezen over Norfolk zijn vaak onbegrijpelijk. Zo denk ik aan een artikel uit De standaard over de drie adoptiekinderen in Norfolk. (Zie de link naar het artikel)
http://www.standaard.be/Artikel/Det...97&word=norfolk

Ik kan me niet verdedigen tegenover je en zeggen dat ik er al ben geweest, en al wat tijd heb doorgebracht. Ik hoop echter wel dat je begrijpt dat ik niet schirk van de stad Norfolk en zijn gebeurtenissen. Hiermee wil ik geen vooroordeel geven over de stad want dan zou ik heel de stad "slecht" vinden door de verschillende gebeurtenissen, en dat is zeker niet het geval. Zo denk ik dat de stad niet alleen bestaat uit zulke narigheden.... Begrijp me dus niet verkeerd.

Laatst aangepast door Gitte Leenaerts : 4th May 2009 om 16:59.
Met citaat antwoorden
Oud 4th May 2009, 17:13
MinkeVanHoof's Avatar
Registered User

Norfolk is een provincie geen stad .

Ik heb misschien wat sterk gereageerd vorige keer maar het werkt op mijn zenuwen wanneer mensen vooroordelen hebben en direct reageren wanneer er een artikel gepost wordt met dingen zoals : "Ik schrik er niet van dat het daar en daar gebeurt." Dit gebeurt nogal veel de laatste tijd hier op het forum, dus ik apprecieer het dat je zelf beseft dat het niet goed is om vooroordelen te vellen
Met citaat antwoorden
Oud 4th May 2009, 19:04
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User

Britten?

In het verleden, nog niet zo lang geleden, bij de tekst over het Britse jongetje dat vader werd heb ik al eens iets vermeld over de mentaliteit van sommige! mensen in Groot-Brittannië. Nu deze zaak ligt toch anders want volgens mij is het hier niet typisch dat dit in net daar gebeurd is.

Het is duidelijk dat het hier gaat om de levensechte horrorfilm. Het gaat hier dan ook nog eens over mensen die echt in staat zijn om dit zo te doen en zotten zitten er in heel de wereld! Maar de vraag is hoeveel gekker kan/gaat het nog worden?

Hoe kan iemand zich zo laten beďnvloeden door een film? Dat is nog maar de eerste vraag. De tweede vraag is nog erger want het gaat hier over liefdesrivalen (meervoud). Hoe kan het zijn dat mensen die eigenlijk ook elkaars rivalen zijn, samenwerken om iemand van kant te maken? Beetje heel veel last van jaloezie????

Liefde doet rare dingen met je, dat weet iedereen, maar kan iemand zich dit inbeelden. Ik kijk nu niet veel naar horrorfilms en diegene die ik zie, speel ik toch liever niet na.
Met citaat antwoorden
Oud 5th May 2009, 17:40
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User

Het is zo goed als niet meer te ontkennen dat er de laatste tijd serieus iets fout loopt. Waar gaat dit toch naartoe? Steeds vaker komen er haast ongeloofwaardige berichten in de kranten en op TV. En meestal deed de dader het voor een stomme onbenulligheid.

Hoe kan je het over je hart krijgen om iemand te vermoorden? Hoe gestoord moet je al niet zijn en dan nog wel op zo'n gruwelijke manier ?! Zodra daders hun inspiratie gaan zoeken in de horrorfilms moeten we oppassen. Dan hebben we het gruwelijkste nog niet gezien en kan de boel ontploffen.

Er is een serieuze mentaliteitsverandering aan de gang en niet op de positieve manier. Volgens mij ligt de schuld ook ergens bij nieuws en media omdat zij vele van zo'n verhalen uitmelken. In plaats van de verhalen uit te melken en zo veel mogelijk in de aandacht te zetten, zouden ze zich beter concentreren op de bron van het probleem. Hoe is deze mentaliteitswijziging begonnen en hoe wordt ze gestopt?
Met citaat antwoorden
Oud 5th May 2009, 20:39
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User

Dit is echt beangstigend! Hoe kan zoiets nu gebeuren!? Ik denk dat het inderdaad ook komt doordat de media en het nieuws zich te hard focussen op gewelddadige dingen en deze dan ook te hard in de kijker zetten. Zo was er onlangs toch ook een man die dreigde om baby's te gaan vermoorden. En dit als inspiratiebron door de daden van Kim de Gelder. Mensen die problemen hebben en zulke gedachten hebben zullen zich via de media geďnspireerd voelen om daden die sterk benadrukt worden in het nieuws nadoen om hier maar aandacht voor te krijgen! Deze gruwelijke daad wijst er ook op dat er zeker zieke mensen zijn die horrorfilms als inspiratiebron gebruiken om mensen op die wijze te 'moorden'. Ik heb daar ooit eens bij stil gestaan toen ik een horrorfilm aan het zien was dat sommige ideeën zeker bij psychisch gestoorde mensen een inspiratiebron kunnen zijn, ook gewoon om mensen maar bang te maken..
Ik vind het echt heel erg dat zoiets gebeurd!
Met citaat antwoorden
Oud 5th May 2009, 21:54
Lennart Lennart is offline
Registered User

Waar gaat het toch heen met de wereld als 2 jongeren, in een Britse provincie waar we nog nooit van gehoord hebben, al tot zoiets in staat zijn.
En wat kunnen we nu zeggen? De schuld van de té gewelddadige films?
Maar je zou toch denken dat iemand van 25 en 19 jaar het onderscheidt toch wel kunnen zien tussen film en realiteit? Of zijn het de jongeren zelf die mentaal misschien niet helemaal in orde zijn? Niemand kan het zomaar zeggen. We kunnen enkel zeggen dat dingen zoals dit te ver gaan en dat er misschien toch maatregelen moeten worden getroffen om dit tegen te gaan. Gemakkelijk gezegd maar wat voor maatregelen dan weer?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:41.