actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Minimumleeftijd voor seks omlaag?
Dag Jan! 17 85.00%
Moet kunnen! 3 15.00%
Stemmers: 20. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 11th March 2009, 04:11
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Question Rechter: "Seks met 14-jarige moet kunnen"

Rechter: "Seks met 14-jarige moet kunnen"

In Nederland is er grote beroering ontstaan over de uitspraak van twee magistraten over de minimumleeftijd voor seks. Een rechter en een officier van justitie in Leeuwarden vinden de wettelijke minimumleeftijd van 16 voor vrijwillige seks achterhaald. Ze komen hierbij door een zaak waarin een 26-jarige man was aangeklaagd vanwege seks met een 14-jarig meisje. Dat meldt De Telegraaf.

Volgens politierechter Michiel Severein zou de politiek aangezet moeten worden om de minumumleeftijd van 16 te verlagen. Hij vindt het huidige ondergrens niet meer van deze tijd, omdat jongeren op steeds jongere leeftijd beginnen met seks. Zowel de rechter als officier van justitie voelden tijdens een ontuchtzaak bezwaren om een 26-jarige man uit Dokkum te bestraffen omdat hij seks had gehad met een 14-jarig meisje. Volgens de rechter en de officier was er sprake van wederzijdse verliefheid en vrijwilligheid. De man werd veroordeeld tot twintig uur voorwaardelijke werkstraf met een proeftijd van één jaar.

Blog HLN, 11-03-2009 (hlnsydney/kh)
Oud 11th March 2009, 12:50
Sepp's Avatar
Sepp Sepp is offline
Registered User

Volledig tegen! Als we dit doortrekken komen we misschien binnenkort ook in het nieuws met 14 jarige vadertjes etc... Ik vind het trouwens ook meer de, in dit geval 26-jarige man goedpraten ipv een toelating voor het meisje!?
Zij die op hun veertien als seks willen zullen dat wel stiekem doen, maar als het zou toegelaten worden gaat dat niet veel veranderen naar mijn mening. Ik denk dat in dit geval sociale controle hier veel meer rol speelt dan de controle van één of andere wet. Als de ouders thuis hardnekkig 'neen' antwoorden blijven deze huiselijke regels voor de betreffende jongere van meer belang als de wettelijke regel.
Laat kinderen eerst profiteren van hun kind-zijn, en laat ze dan pas 'volwassen worden'...
Met citaat antwoorden
Oud 11th March 2009, 18:26
Gerinckx Lieselotte Gerinckx Lieselotte is offline
Registered User

Mijn god, kinderen van die leeftijd moeten buiten spelen. De gedachte dat kinderen op die leeftijd al seksueel actief zijn vind ik maar luguber. Hoe kan een kind van die leeftijd al omgaan met de gevolgen die seks meebrengen? Zij denken nog niet na over de gevolgen ervan. Als deze wet erdoor komt zullen er nog meer tiener ouders komen. Ik ben absoluut tegen!
Met citaat antwoorden
Oud 12th March 2009, 20:27
Véronique.Geudens Véronique.Geudens is offline
Registered User

Foutje...

Heb ik hier met mijn stomme kop op "ja moet kunnen geklikt" ... weeral verkeerde interpretatie van die vraag We zullen het op die vermoeide maar toch leuke stage steken

Zoals eerder gezegd ben ik ook van mening dat kinderen van die leeftijd zich met andere dingen moeten bezighouden. Waar is de tijd dat we inderdaad met de anderen kinderen uit de straat buiten gingen spelen. Of in het weekend in de jeugdbeweging speelden, ...
Maar hoe langer hoe meer zie je dat de "jeugd van tegenwoordig" (hoor mij praten, alsof ik stokoud ben ) aan het veranderen is! Meer en meer dragen ze uitdagende kleding, hun taalgebruik, gedragingen tov andere mensen, ...

Dus "Dag, Jan" niet verlagen!
Met citaat antwoorden
Oud 15th March 2009, 16:06
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User

Volgens mij zegt dat ook iets over die rechter en die officier.
Veertien is echt te jong vind ik ook al kunnen we niet ontkennen dat seks steeds vroeger voorkomt.
Het lijkt wel alsof dat een gewoonte is geworden.

Je lijkt wel 'abnormaal' als je nog geen seks hebt gehad voor ... wat is het nu, het vierde middelbaar? (kan ook wat overdreven zijn)
Ik denk dat toch vele in het zesde al enige seksuele ervaring achter de rug hebben maar stel je voor dat je binnen een paar jaar kunt zeggen (hopelijk is het nog niet zo ) dat in het derde middelbaar toch de meeste al seks hebben gehad.
Een meisje uit het zesde leerjaar zei eens tegen me dat ze zich schaamde. Wanneer ik vroeg waarom kwam het domme antwoord: 'Ik heb nog nooit seks gehad.' De laatste tijd klinkt dat bij jongeren meer als een schande dan als iets positief.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:25.