|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Broer van maffe trucker vindt heisa overdreven
Broer van maffe trucker vindt heisa overdreven
BRUSSEL - 'Is er iemand dood? Neen toch. Mijn broer heeft niets misdaan. Tenzij plezier maken in het leven nu ook al verboden is.' Slaan op het stuur, dansen op de passagierstoel, sturen met één voet en van de ene stoel naar de andere springen terwijl de cruise control de tientonner in volle vaart over de autosnelweg stuurt. De 23-jarige Iulian Breazu maakt het op het intussen druk bekeken internetfilmpje wel héél bont. Gisteren belden we naar de Breazu's thuis, in Sibiu. We kregen er zijn oudste broer Adi (27) aan de lijn. 'Iulian spreken? Dat zal niet gaan. Hij zit diep in de Roemeense wouden. Hij is een lading bomen gaan oppikken. Daar is geen telefoonbereik. En overigens: mijn klein broertje spreekt geen woord Engels.' 'Je belt uit België? I like Belgium. Ik ben er al zeker honderd keer geweest met mijn truck. Ik ken vooral Antwerpen. Very nice.' Adi Breazu blijkt naast de broer van Iulian ook zijn baas te zijn. Hij bezit vier vrachtwagens. 'Maar door dat filmpje met mijn broer gaan de zaken slecht. Drie van mijn camions staan stil.' Volgens Adi Breazu speelde hij twee grote klanten kwijt door het internetfilmpje. 'Terwijl hier in Roemenië bijna iedereen dat filmpje grappig vindt. Behalve die twee klanten dan. Ze willen niet meer met mij werken. Spijtig. Ik kan het geld goed gebruiken. Ik moet mijn vrachtwagens nog afbetalen. En mijn vrouwtje is zwanger. Drie maanden al. Een kind kost ook geld hé.' Kwaad is hij niet op zijn broer. 'Ik moet Iulian ook niets verwijten. Ik was er die dag zelf bij. Ik heb alles gefilmd. Mijn broer en ik hadden tijdens die werkreis veel zorgen. We waren in Roemenië vertrokken toen ons vader in het ziekenhuis lag. Het ging niet goed met hem. En toen kregen we onderweg plots telefoon. Papa zou genezen. En of we blij waren! Iulian heeft dat op zijn manier gevierd: met een dansje.' Adi Breazu vindt niet dat zijn broer mensen in gevaar bracht. 'Heeft hij een ongeluk gehad? Neen. Is er iemand dood? Neen. Wat is dan het probleem? Mijn broer is een goede vrachtwagenchauffeur. First class. Nog nooit een ongeluk!' Het nieuws dat staatssecretaris Etienne Schoeppe zijn maffe broer wil vervolgen, had gisteren duidelijk Roemenië nog niet bereikt. 'Dat is zó oneerlijk! Ze gaan hem toch geen boete geven omdat hij plezier maakte? En overigens, dat was niet in België hoor. Waar dan wel? Ik denk Marokko.' http://www.youtube.com/watch?v=wTxIxMGvYv0 Blog DS, 11-03-2009 (bjm)
|
|||
|
|||
Ik heb gisteren het fragment gezien van de trucker! Ik ben ervan verschoten. Veel mensen van mijn kot vonden dit grappig, en vonden het onterecht dat ze hem wilden opsporen. Ik vind het wel terecht, zijn gedrag was onverantwoord. Als er voor hem een accident gebeurde zou zijn reactiesnelheid pas veel later zijn. Zo'n vrachtwagen heeft al veel impact wanneer hij bijvoorbeeld een auto zou aanrijden. Ik kan wel verstaan dat hij blij is omwille van het nieuws dat hij kreeg. (Dat zijn vader genezen verklaren was.) Toch vond ik het zeer onverantwoordt dat hij zo stond te dansen op zijn stoel,... Hij is zich volgens mij niet bewust van de gevolgen dat zijn gedrag kan meebrengen. Ook vind ik deze beelden een schande voor de alle vrachtwagenbestuurders.
|
|
||||
|
||||
De doorsnee trucker
Ik heb het filmpje ook gezien via de site van Netlog. Enerzijds vond ik het wel een idioot zicht, maar ik voelde vooral hevige verbazing.
Verbazing over het feit dat iemand zo roekeloos kan omspringen met een verkeerssituatie. Verbazing over het feit dat hij zich daar nog bij amuseert ook. Verbazing dat de truck ondanks dit alles toch op de baan is gebleven. Ik denk ook dat dit naar andere truckers toe een slecht beeld geeft, ik bedoel, op de autosnelweg worden truckers sowieso al met een scheef oog bekeken, zo'n filmpje als dit draagt daar alleen maar toe bij. Chauffeurs als in dit filmpje blijven een uitzondering. De meeste truckers zijn volgens mij echt wel volwassen en goed bij hun hoofd. Laat ons dat niet vergeten.
|
|||
|
|||
Ik vind dit zeer onverantwoord! Ik vind het normaal dat ze hem willen vervolgen, ze zouden hem onmiddellijk van de baan moeten halen. Eerst was niet duidelijk waar hij juist reed. Maar aan de verkeersborden te zien is het denk ik wel degelijk in België of Nederland dat hij rijd. Het is normaal dat sommige truckers soms eentonig worden achter het stuur maar zo als deze trucker zitten dansen en de handen van het stuur houden kan absoluut niet! Hij heeft de andere mensen op de autosnelweg in gevaar gebracht. Je hoort al zo vaak over ongelukken met vrachtwagens maar hij zit hier duidelijk niet mee in zijn hoofd.
|
|
|||
|
|||
Ik geef toe dat dit onverantwoord gedrag is maar hem daarvoor vervolgen vind ik overdreven. Ik denk dat er veel mensen gevaarlijkere dingen doen in de auto dan met cruise control rijden. Als deze man wordt vervolgd moeten ze elke persoon die belt in de auto ook maar vervolgen. Deze man maakt inderdaad op het verkeerde ongeblik plezier maar zit maar eens hele dagen in een vrachtwagen, ik denk dat elke persoon dan wel eens maf doet. Ik wil zijn gedrag zeker niet goed praten maar ik vind dat ze hem door al deze media-aandacht niet extra moeten straffen.
|