![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Wist je dat?
![]()
|
||||
|
||||
Altijd leuk om te lezen natuurlijk, maar zo snel ben ik niet overtuigd. Ik heb enkele jaren geleden ergens geleerd om kritisch in het leven te staan
![]() Ik ga er in een vrij moment toch eens een paar controleren. Ik weet al 'for a fact' dat dat van het woord 'kangoeroe' een fabeltje is. Citaat:
5 seconden googlen bewijzen al dat dit weetje ook niet klopt. Getuige onderstaand standbeeld van George Washington. De laatste jaren van zijn leven heeft Washington doorgebracht op zijn landgoed en daar is (jaren na zijn laatste 'strijd') aan een ziekte gestorven. Ook het paard van het standbeeld van Albert I heeft één poot in de lucht terwijl die toch duidelijk niet in de strijd gestorven is, maar tijdens een klimpartij in de Ardennen. George Washington: ![]() Iemand zin om nog meer fouten te zoeken? ![]()
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
Ik heb eigenlijk examens te verbeteren en dus niet de hele dag om op het internet rond te hangen, maar ik kan het toch niet laten.
![]() Citaat:
Ook weer een fabeltje. Voor geïnteresseerden: http://www.acoustics.salford.ac.uk/acoustics_info/duck/ Belangrijkste besluit van deze website en meest plausibele verklaring voor het feit dat de echo van het gekwaak van eend moeilijk te horen is (!), is dat de echo van geluiden met een fade in en fade out zoals het gekwaak van een eend moeilijk te onderscheiden is van het brongeluid. Door de eend in een echokamer en een 'echoloze' kamer te laten kwaken en die geluiden te vergelijken, werd duidelijk dat er wel degelijk een echo is. Fascinating, isn't it? ![]()
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
Citaat:
Muskieten (steekmuggen) hebben niet echt een mond maar een 'proboscis' (of 'slurf'). Muskieten eten enkel nectar (het zuigen van bloed dient louter voor de voeding van de larven) en hebben dusdanig geen tanden nodig. Op onderstaande website vindt u een zeer mooie foto van een proboscis van een gewone mug, waar duidelijk geen tanden op te zien zijn. De begeleidende tekst maakt enkel melding van 'cutters' wat nog steeds geen tanden zijn (zie voor de bouw van de tand de gelijknamige wikipediapagina). Citaat:
En nu ga ik echt beginnen te werken...