actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 2nd December 2008, 19:37
stijn.neefs stijn.neefs is offline
Registered User

Bush: ’Sorry’ voor economische crisis

President George Bush heeft spijt dat de wereldwijde economische crisis Amerikanen hun banen en pensioenen kost. Hij voelt zich verantwoordelijk omdat de recessie heeft toegeslagen terwijl hij aan het roer stond.

Bush zei dit maandag in een interview met de omroep ABC. 'Maar uiteindelijk zal blijken dat de beslissingen op Wall Street die ertoe geleid hebben al werden genomen voordat hij in 2001 als president aantrad', voegde hij er nog aan toe.

Ook spijt over oorlog in Irak

Over de oorlog in Irak zegt Bush dat het ’falen van de inlichtingendiensten’ met betrekking tot de mate waarin Saddam Hussein een bedreiging vormde hem het meeste spijt. Het besluit om in maart 2003 in Irak binnen te vallen was grotendeels gebaseerd op de veronderstelling dat Saddam werkte aan massavernietigingswapens. Die veronderstelling bleek later onjuist te zijn.

'Veel mensen hebben hun reputatie op het spel gezet en gezegd dat de massavernietigingswapens een reden waren om Saddam Hussein te verwijderen', zei Bush. 'Het is niet iets wat je over kunt doen, maar ik zou willen dat de informatie anders was geweest.' Op de vraag of hij ook tot een invasie was overgegaan als de inlichtingenrapporten hadden gezegd dat Saddam niet over zulke wapens beschikte, antwoordde Bush ontwijkend. 'Ik kan er moeilijk over speculeren.'

'Niet voorbereid op een oorlog'

Bush kreeg ook de vraag voorgelegd waarop hij het minst was voorbereid toen hij zijn ambt aanvaardde.

'Ik denk dat ik niet voorbereid was op oorlog. Dat wil zeggen, ik voerde geen campagne met de oproep ’stem op mij, ik kan een aanval aan’. Met andere woorden, ik ging niet uit van een oorlog. (...) Een van de dingen van het moderne presidentschap is dat het onverwachte zal gebeuren.'

Over de verkiezingen zei Bush dat de overwinning van Barack Obama ’een afwijzing van Republikeinen’ was. 'Sommige mensen zullen om mij op Barack Obama hebben gestemd. Maar ik denk dat de meeste mensen op Barack Obama hebben gestemd omdat zij hem de komende vier jaar het beleid willen horen uitleggen. Met andere woorden, ze hebben een bewuste keuze gemaakt om hem tot president te kiezen.'

sdg (belga)
Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/De...DMF02122008_005

Commentaar...

Wel wel... Spijt komt altijd te laat zegt men wel eens, toepasselijk op dit 'soort' verontschuldigingen. Ik kan er moeilijk meer woorden aan vuilmaken, dan enkel zeggen: ander en beter!
Vreemd toch hoe hij ooit herverkozen is geraakt; naïviteit? Veiligheid? Of voor zijn X-factor misschien...?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:52.