actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 1st November 2008, 13:25
Bram Jacobs Bram Jacobs is offline
Registered User

Smile Aantrekkelijkheid mannen niet erfelijk

Aantrekkelijkheid is niet erfelijk bij mannen. Knappe ouders geven hun knappe uiterlijk wel door aan hun dochters, maar niet aan hun zonen. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek bij Schotse studenten.

Honderden studenten werden beoordeeld op een foto van zichzelf en eentje van hun ouders. Uit het zorgvuldige onderzoek bleek dat dochters van aantrekkelijke mannen en vrouwen meestal een knap gezicht hadden. Bij mannen was er geen enkele overeenkomst te vinden. Zij erfden enkel uiterlijke kenmerken als een grote neus, brede kaken, of dikke lippen.

"Vaders met een mannelijk gezicht geven die kenmerken ook door aan hun zonen, maar de exacte aantrekkelijkheidsfactoren van een gezicht (de zogenaamde gulden snede regel) worden niet geërfd", aldus hoofdonderzoeker David Perret.

Wetenschappers moeten hun aantrekkelijkheidstheorie nu grondig herzien. "Onderzoekers geloofden altijd dat vrouwen zelf konden bepalen hoe aantrekkelijk hun kind was, door een knappe man te kiezen", besluit Perret.

http://www.hbvl.be/she/jij_en_je_ge...3586a3df83d6%7D

Eigen mening:

Ik vind het vreemd dat vrouwen wel de aantrekkelijkheid over erven en mannen niet. Maar ik denk dat we zelf ook voor een groot deel onze aantrekkelijkheidsfactor bepalen door bijvoorbeeld je goed te kleden of je goed te verzorgen.
Dus uiteindelijk komt het er op neer, dat uit twee heel lelijke mensen en zeer aantrekkelijke iemand kan ontstaan. Maar dat kan ik toch ook wel niet geloven. Maar is aantrekking niet iets persoonlijks, je vindt iemand aantrekkelijk en dat is toch een gevoel van jezelf en niet van een hele samenleving. Dus kan men wel zeggen dat er mooi en lelijke mensen zijn. Ik denk het niet, er zijn mooie en minder mooie mensen in jouw ogen. Maar in iemand anders zijn ogen kan het helemaal anders zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 3rd November 2008, 17:59
Inne.Vets Inne.Vets is offline
Registered User

Als dit zou kloppen (wat ik betwijfel), zou het meer dan geweldig zijn. Of in iedergeval voor de dochters van zo een koppel toch want een zoon kan nog altijd lelijk zijn.

Maar zoals Bram al zegt denk ik ook dat het vooral aan jezelf ligt of je mooi of lelijk bent. ALs je een mooie man bent en je kl;eed je zoals het niet hoort, zie je er in een keer ineens niet meer zo aantrekkelijk uit. Dit geldt ook voor de vouwen onder ons. Hierin speelt mode vaak ook een rol.

Dit is ook naar smaak want iemand die ik mooi vindt, vindt iemand anders dit niet. En aantrekkelijkheid zit meestal in iets klein dat maar enkelen of jij alleen hebt.

En een mooie man die je niet kan uitstaan, daar blijft het toch niet mee duren. Dus zoek iemand die mooi is langs de binnenkant. Zo kom je een heel stuk verder.

En als je je goed voelt in je vel wordt je rapper als mooi aanzien. Want schoonheid straal je voor een deel uit.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:49.