![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Laatste overlevende Titanic veilt memorabilia
16/10 Laatste overlevende Titanic veilt memorabilia
Millvina Dean, de laatste overlevende van de ramp met de Titanic, zal haar memorabilia van haar bijna fatale reis met het cruiseschip gaan veilen om haar ziekenhuiskosten te kunnen betalen. "Ik brak in 2006 mijn heup en hoopte binnen de twee weken het ziekenhuis te kunnen verlaten. Er trad echter een infectie op, waardoor ik er nu al twee jaar verblijf. Ik kan niet meer thuis gaan wonen," aldus de vrouw. "Ik verkoop alle memorabilia om de kosten te kunnen betalen." Koffer en brieven De 96-jarige Millvina was negen weken oud toen de Titanic in 1912 met een ijsberg in aanraking kwam en zonk. Haar vader verdronk. De vrouw verkoopt nu een aantal spullen die met de ramp verbonden zijn. Onder de spullen die geveild zullen worden, bevinden zich enkele brieven en een koffer met kleren die haar na haar redding werd gegeven. Verder zullen enkele zeldzame afbeeldingen van het schip onder de hamer gaan. De vrouw hoopt in totaal zo'n 3.000 pond (circa 3.800 euro) te verdienen aan de verkoop. gva 16/10 |
|
||||
|
||||
Jammer,
Ik vind het echt wel jammer dat de vrouw om deze redenen moet afscheid nemen van zo’n kostbare spullen. (niet in de zin dat ze veel geld op zullen brengen, maar de herinneringen eraan) Ik hoop zeker dat ze dat het beoogde geld zal verdienen. |
|
|||
|
|||
Pijnlijk
Ik vind het echt erg dat iemand zulke dingen moet verkopen om haar ziektekosten te kunnen betalen. Zo zie je maar hoe belangrijk een goede sociale zekerheid is!
|