![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Braziliaanse chauffeur stapelt 1,2 miljoen euro aan boetes op
Een Braziliaans chauffeur kan best eens een telefoontje plegen naar het hoofdkwartier van het 'Guinness Book of Records' in Londen om te kijken of hij een wereldrecord op zak heeft. De man heeft immers een boetebedrag van ruim 1,2 miljoen euro aan verkeersboetes openstaan bij de politie en is onlangs bij de kraag gevat.
Hij reed rond in een wagen die niet op zijn naam geregistreerd stond en kon zo, mede door een grote portie geluk, telkens ontsnappen aan de politie. Want de man tartte het lot wel degelijk: hij reed vaak door het rood en negeerde de maximumsnelheid zo vaak, dat het boetebedrag opliep tot een recordhoogte. De politie snapte hem op een plaats waar hij al meermaals in de fout was gegaan. Als hij de boete niet binnen negentig dagen betaalt, wordt de wagen van de man aangeslagen en openbaar verkocht. bron: www.gva.be |
|
|||
|
|||
speciaal record
het zou wel heel speciaal zijn als de man op deze manier in het recordboek komt te staan, maar is het wel verantwoord en mag men dit dan zo nog wel in de media brengen. ik vind het persoonlijk onverantwoord dat men zo lang heeft gedaan over het ontcijferen van de dader, in de tussentijd hadden er al lang slachtoffers kunnen vallen en hoe zou men het dan hebben opgelost.
|
|
|||
|
|||
Dit snap ik toch niet goed. Hoe kan iemand nog zo lang rondlopen, zonder gevat te worden? De man is gewoon een gevaar op de weg! Voor hetzelfde geld had hij ondertussen iemand doodgereden, wegens zijn roekeloze verkeersgedrag. Ik weet natuurlijk niet exact wat zijn verkeersovertredingen zijn, maar toch vind ik het absoluut niet kunnen dat men er zo lang heeft over gedaan om de man te kunnen 'ontmaskeren'.
Zijn verkeersovertredingen de dag van vandaag minder belangrijk en wordt er daarom zo weinig aandacht aan besteed? |
|
||||
|
||||
Ik ga volledig akkoord met Lize, het kan inderdaad niet dat het zo lang duurt vooralleer deze man gestraft wordt. Als iemand 1,2 miljoen aan verkeersboetes heeft, kan de politie toch wel even de moeite doen om even een bezoekje te brengen aan deze man. Ik vind het ook wel leuk mocht hij zo in het boek van wereldrecords komen, het is eens een keertje wat anders. Alhoewel er wel bij vermeld zou mogen worden dat dit min of meer een 'schandalig' record is.
|