|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Gapende wonde 10 jaar lang bedekt met sigarettenpakjes
Een Chinees uit de provincie Guangdong heeft tien jaar lang een gapende wonde bedekt met... sigarettenpakjes. Het gat in zijn lichaam, waardoor zelfs zijn kloppend hart te zien is, heeft hij te 'danken' aan een operatie die uit geldnood nooit deftig beëindigd werd.
Elke dag moet de 51-jarige Rao Jiacang eigenhandig de steriele pleister op zijn borst vervangen. De 'opening' vult hij gewoon op met sigarettenpakjes. "In 1998 ging ik tweemaal onder het mes", aldus Rao. "De chirurgen sneden toen mijn huid en ribben weg om aan delen van mijn longen te kunnen die zwaar geïnfecteerd waren." Op zoek naar geldschieter Door de extreme armoede in zijn familie kon Rao het zich echter niet veroorloven de chirurgische ingreep naar behoren af te ronden. Ook naar enige vorm van nazorg kon hij fluiten, zodat de wonde uiteindelijk begon te infecteren en hij opgezadeld bleef met een jaap in zijn borst van 8 op 18 centimeter. Nu zijn vrouw het zicht echt niet langer meer kan verdragen, hoopt hij dat een of andere barmhartige samaritaan hem toch het geld voor de broodnodige operatie wil voorschieten. (svm) Bron: www.hln.be |