actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 22nd April 2008, 10:10
Véronique.Geudens Véronique.Geudens is offline
Registered User

Stiekem gemaakte foto’s van overleden jongen op internet

De foto’s van een 14-jarige jongen die zaterdag met zijn fiets verongelukte, stonden maandag plots op het internet. Enkele jongeren die zijn lichaam in het ziekenhuis gingen groeten, hadden ze met hun gsm genomen.

De familie en de vrienden van het slachtoffer reageren verbolgen. De veertienjarige Paul Vanhoof uit Turnhout kwam afgelopen zaterdag in Arendonk tijdens een fietstocht met enkele vrienden ongelukkig ten val. Hij viel onder de aanhangwagen van een tractor en overleed ter plaatse.

Alsof dat niet erg genoeg was voor zijn familie en vrienden, verschenen er maandag op het internet foto’s van het slachtoffer op zijn sterfbed. Ze werden genomen door enkele jongeren die hem in het ziekenhuis een laatste groet kwamen brengen.

Op de foto’s is ook te zien hoe andere jongeren met hun gsm foto’s nemen van de overledene. De familie en vrienden van Paul Vanhoof reageren geschokt. “Dat sommige mensen zoiets durven is schandalig“, zegt vader Louis Vanhoof. De familie diende gisteravond een klacht in bij de politie van Turnhout.

“Iedereen kan mijn broer daar nu zien liggen op zijn sterfbed, zelfs mensen van ver buiten België. Op de foto is zelfs te zien hoe enkele andere bezoekers met hun gsm ook foto’s staan te trekken van Paul. Dat is een regelrechte schande. We hebben wel een idee van wie dit gedaan heeft, maar zelf kunnen we daar weinig aan veranderen,” zegt zijn broer Rik. De familie besloot wel om geen bezoekers meer toe te laten in het ziekenhuis.

Bron:
GVA
22 april 2008
Met citaat antwoorden
Oud 22nd April 2008, 11:30
Moors_Nathalie Moors_Nathalie is offline
Registered User

Over een gebrek aan respect gesproken!
Wanneer je een foto wil van iemand die overleden is, kan je deze ofwel uit je eigen collectie halen, ofwel vragen aan de betrokkenen. Maar op deze manier speel je met de gevoelens van de nabestaanden.
Ik begrijp niet waarom die jongeren dit gedaan hebben. Ik denk niet dat zij stilstonden bij welke gevolgen hun daden konden hebben. En spijt komt altijd te laat.
Rond dit voorval bestaan volgens mij geen wetten. Op welke manier de jongeren gestraft zullen worden, geen idee. Maar ik denk dat ze nood hebben aan een portie respect.
Met citaat antwoorden
Oud 22nd April 2008, 14:41
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User

Hoe verschrikkelijk! Die jongeren hebben met deze daad geen greintje respect getoond. Ze zullen waarschijnlijk niet beseffen wat de gevolgen hiervan zijn. Toch ben ik er bijna zeker van dat sommige mensen op zoek gaan naar die foto's!
Met citaat antwoorden
Oud 23rd April 2008, 19:47
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Citaat:
Orgineel gepost door Moors_Nathalie
Rond dit voorval bestaan volgens mij geen wetten.

Ik hoorde gisteren nochtans ergens dat het gebeurde zou kunnen vallen onder het vergrijp 'grafschennis'...
Maar wet of geen wet: dit moet niet kunnen, zelfs al ging het volgens de schooldirectrice om een "manier vanwege de jongeren om het overlijden van hun klas-/schoolgenoot te verwerken..."
Oud 23rd April 2008, 15:52
ambi-ann ambi-ann is offline
Registered User

de een zijn dood is de ander zijn brood???

Soms zijn er inderdaad mensen met een 'vreemde', soms ietwat onrespectvolle, obsessie voor de doden. Neem nu bijvoorbeeld de begrafenis van Jens (= jongen die tijdens CM-kamp deze zomer om het leven kwam). Het ongeluk had in vele kranten gestaan en in de kerk was er dus een massale opkomst, ook van geheel onbekenden voor de familie.
Allemaal goed en wel als het echt is om mee te rouwen/steun voor de familie te betekenen, maar tijdens deze mis waren er echt "gebedsprentjesjagers"... Nu wat niet weet, niet deert. Als ze op zijn minst tot het einde van de viering zouden blijven, zou niemand er erg in hebben! Onbeschoft als ze zijn, vertrekken ze echter meteen na het bekomen van een dergelijk beeldje?! Waarschijnlijk op naar de veilingsites omdat er verzamelaars zijn die echt geld neertellen voor zoiets.
Voor zo'n praktijken ben ik toch niet zo te vinden.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:30.