|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Antwerpse ring volledig dicht door ongelukken op E313
Twee ongelukken op de E313 zorgen voor lange files van en naar Antwerpen. In zowat alle richtingen staat het verkeer stil op de Antwerpse ring.
Het eerste ongeval gebeurde ter hoogte van Wommelgem in de richting van Antwerpen. Daar botsten een autobus en een vrachtwagen op elkaar. Daarbij zouden enkele lichtgewonden gevallen zijn. Het verkeer kon daar een tijdje enkel over de pechstrook. Op de E313 in Massenhoven was er een aanrijding met drie vrachtwagens. Daar is enkel de linkerrijstrook beschikbaar. In de nasleep van de ongevallen op de autosnelweg vormden zich snel lange files van en naar de Antwerpse ring. Op de E17 vanuit Gent staat er een file vanaf de parking in Kruibeke tot Antwerpen-Oost. Dan gaat de opstopping verder op de ring om te eindigen op de E313 in Massenhoven. De E19 Nederland-Antwerpen werd ook niet gespaard. Daar is het aanschuiven geblazen vanaf Sint-Job in 't Goor tot Antwerpen-Noord, waarna je meteen terecht komt in een nieuwe file tot Antwerpen Oost. Bestuurders uit Brussel staan eveneens stil. Daar staan files van na de Bevrijdings- en de Craeybeckxtunnel richting Antwerpen. De problemen zouden volgens het verkeerscentrum nog een tijdje kunnen duren. (belga/ep) Bron: De Morgen 18/04/08 15u51 ________________________________ Niet enkel de ring rond Antwerpen en E313 zat vast ook de wegen rond de autosnelweg E313 ondervonden heel wat hinder. Als er op de E313 iets gebeurd is dan valt ons dit altijd direct op want dan neemt iedereen binnenwegen en rijden zo door de straat waar ik woon. Ook gisteren merkte ik dit op en jawel even later hoorde ik op de radio dat er een ongeval gebeurd was. Dit doet me denken aan de brochure rond de E313 die gedurende een hele week bij de GVA te verkrijgen was. Hier werden ook de knelpunten en dergelijke aangehaald. Waar zijn ze met hun idee om de meeste containers per schip naar de haven te laten vervoeren en niet meer per vrachtwagen? Het is weeral eens een ongeval veroorzaakt door een vrachtwagen of waar een vrachtwagen bij betrokken is. |