|
Bekijk Resultaten Peiling: Mobiel bellen op het vliegtuig? | |||
Mooi zo! | 6 | 22.22% | |
Beter niet toelaten | 21 | 77.78% | |
Stemmers: 27. U mag niet stemmen in deze peiling |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
||||
|
||||
Mobiel bellen op het vliegtuig?
EU: mobiel bellen in vliegtuig mag
Rotterdam, 7 april. De Europese Commissie heeft vandaag goedkeuring gegeven aan het gebruik van mobiele telefoons aan boord van vliegtuigen. Dit heeft Eurocommissaris Vivianne Reding bekendgemaakt. De regeling is meteen ingegaan en geldt voor alle 27 landen in de EU. Passagiers kunnen hun eigen mobieltjes gebruiken, maar luchtvaartmaatschappijen moeten hiervoor wel eerst apparatuur aanbrengen in hun vliegtuigen. Op grote hoogte hebben gsm’s nu geen bereik. Air France en prijsvechter Ryanair hebben al aangekondigd mobiele telefonie in hun vliegtuigen te zullen introduceren. Blog NRC, 07-04-2008
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |
#2
|
|||
|
|||
Binnenkort bellen op alle vliegtuigen?
Telefoneren of sms'en op het vliegtuig: het kan binnenkort in het hele Europese luchtruim mogelijk worden. De Europese Commissie presenteerde vandaag immers technische maatregelen die de weg vrijmaken voor de invoering van mobiele communicatiediensten op het vliegtuig. De 27 lidstaten van de Europese Unie krijgen zes maanden tijd om de regelgeving in te voeren.
Een aantal telecomoperatoren en luchtvaartmaatschappijen zijn van plan deze service in de loop van dit jaar aan te bieden. Onder meer de Franse luchtvaartmaatschappij Air France experimenteerde al met mobiele communicatiediensten tijdens vluchten. Brussels Airlines terughoudend Sommigen reageren echter terughoudend. Brussels Airlines behoort alvast niet tot de voortrekkers. "Is het wel zo aangenaam dat passagiers op veertig centimeter van je oor een telefoongesprek voeren? En wat tijdens nachtvluchten? Heel wat maatschappijen stellen zich die vraag", zegt woordvoerder Geert Sciot. Hij ontwaart eerder mogelijkheden op het vlak van sms en internet. "We volgen de technologische ontwikkelingen, maar we hebben voorlopig geen investeringsplannen", besluit Sciot. Ook bij de Commissie beseft men dat een van de laatste gsm-vrije omgevingen dreigt te verdwijnen. De woordvoerder van bevoegd commissaris Viviane Reding erkende dat er allicht een aanpassingsperiode nodig zal zijn, net als bij het gebruik van gsm's op de trein het geval was. Dure tarieven Reding waarschuwde ook voor te dure tarieven. "We rekenen op een transparant en innoverend prijsbeleid van de operatoren. Mobiele telefonie op het vliegtuig wordt een bijzonder interessante nieuwe service voor zakenmensen die altijd en overal bereikbaar moeten zijn. Indien de consument echter torenhoge facturen ontvangt, zal er weinig belangstelling zijn voor deze diensten", aldus de eurocommissaris. Begrip Reding pakte vorig jaar de excessieve tarieven voor mobiele telefoongesprekken naar en vanuit het buitenland aan. Deze regels zijn echter niet van toepassing aan boord van de vliegtuigen. De Commissie gaat de prijspolitiek van de operatoren wel op de voet blijven volgen. Ze heeft er wel begrip voor dat de tarieven als gevolg van nieuwe investeringen in infrastructuur allicht wat hoger zullen liggen dan tarieven voor gesprekken op de begane grond. Bij het opstijgen en landen kan de gsm niet gebruikt worden. Het hele systeem belet dat de werking van de veiligheidsapparatuur aan boord en de mobiele netwerken op de grond verstoord wordt. Bron: HLN 8/04/2008 Voor mij hoeven ze deze regel niet in te voeren hoor. Ik haat het wanneer mensen een telefoongesprek voeren zonder rekening te houden met de medemensen. Waarom is dit toch nodig? Je kan toch bellen voordat je opstijgt of nadat je geland bent? Ik geef Brussels Airlines meer dan gelijk! |
#3
|
|||
|
|||
lang de ene kant kan ik er ook niet tegen dat er mensen geen rekening houden met andere passagiers. Ik vrees dat er altijd zo'n mensen zullen zijn.
Maar langs de andere kant vind ik ook dat er voordelen aan zijn. Er kunnen altijd dingen met vrienden of familie gebeuren terwijl je op reis bent of weg bent voor het werk. En dan is het wel handig dat je bereikbaar bent. |
#4
|
|||
|
|||
Ach wat kan je in 's hemelsnaam doen als je ergens boven in de lucht hangt? Het heeft toch compleet geen zin om OOK daar bereikbaar te zijn, je kan toch pas ingrijpen als je terug op de grond staat. A.u.b. laat deze plek gsm-vrij! Volgens mij zijn veel bedrijfsleiders maar al te blij dat ze een plek hebben waar ze eindelijk een geldig excuus hebben om eens gerust gelaten te worden.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
|
#5
|
|||
|
|||
Ik ben van mening dat mensen voor elkaar begrip moeten hebben. Wie stoort er zich aan wanneer iemand in de supermarkt naast je staat te bellen? Toch ook niemand. Ik ben van mening dat het geen kwaad kan, zolang je niet staat te roepen tegen die 'kas', omdat de andere je misschien eens niet zou kunnen verstaan.
Trouwens... als je in first klass vliegt hoor je regelmatig een gsm rinkelen. Natuurlijk nemen de mensen niet op met een air van heb je het gezien. Volgens mij moet dat elders in het vliegtuig ook kunnen. Een beetje rekening mag er wel gehouden worden met elkaar. Indien je er toch een kiekekot van wil maken daarboven, stel ook ik voor dat je best telefoneert voor het opstijgen of na het landen. |
#6
|
|||
|
|||
Bereikbaar of niet?
Dit doet me denken aan ergens midden dit academiejaar waarbij er toen ook een 'discussie' werd aangehaald of er nu gebeld mag én kan worden in een vliegtuig ... wel probleel opgelost nu!
Mja bellen op vliegtuig, zoals Dieter al zei je gaat mensen hebben die rustige kunnen spreken of mensen die alles toch nog met veel lawaai en met hand en tand willen uitleggen. Bij het laatste kan het wel eens storend zijn voor de anderen, misschien toch maar verbieden op het vliegtuig? Moet een mens ALTIJD bereikbaar kunnen zijn? |