![]() |
|
|
||||
|
||||
Urbanus
"Ik vond het altijd stukken gemakkelijker om links te lijken dan om rechts te lijken. Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik gecensureerd werd of dat mijn uitspraken verzacht werden. Misschien één keer. Dat was in De Laatste Show, een paar jaar geleden. Ik zat toen naast een Waalse journalist. Het was toen nog delicaat om opmerkingen over Walen en Vlamingen te maken. Lachend zei ik: 'Ik woon aan de taalgrens en af en toe rijden we in het weekend, als mijn kinderen zich vervelen, naar Charleroi, om naar de maffia te gaan kijken.' Iedereen in de studio heeft daar enorm hard om moeten lachen, inclusief de Waalse journalist. Toch bleek achteraf dat ze dat stukje eruit hadden geknipt."
Interview Urbanus DS 22-12-2007
|
|||
|
|||
Hij heeft misschien nooit de indruk gehad dat zijn uitspraken gecensureerd werden, maar Urbanus is wel een persoon waarvan de mensen meer verdragen. Als je daartegen Geert Hoste vergelijkt! Het hangt er veel vanaf welke persoon het zegt, denk ik!
|