|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
||||
|
||||
Airbus A380 maakt eerste commerciële vlucht
PARIJS - Het eerste exemplaar van de Airbus A380 is vanmorgen vanuit in Sydney aangekomen na zijn eerste commerciële vlucht. Het toestel vertrok op de luchthaven van Changi in Singapore.
Voor de eerste commerciële vlucht - 18 maanden later dan gepland - werden de zitplaatsen per opbod verkocht. De opbrengst, zo'n miljoen dollar, gaat naar goede doelen. Voor het eerste exemplaar koos Singapore Airlines voor een luxueuze versie met 471 zitjes. De standaardversie, de super-jumbo, kan tot 525 passagiers vervoeren. Singapore Airlines heeft anderhalf jaar gewacht op de levering van het toestel, dat voornamelijk problemen had met de elektrische bedrading. De bedoeling is om de A 380 in te zetten voor lange afstandsvluchten tussen grote luchthavens. De normale vluchten tussen Singapore en Sydney beginnen zondag. De A 380 zal vervolgens tussen Singapore en Londen vliegen vanaf februari, Japan is mogelijk de volgende verre bestemming. http://www.youtube.com/watch?v=5pkukKiRhBA What a nice day to fly Laatst aangepast door Wouter : 25th October 2007 om 12:19. |
#2
|
|||
|
|||
Groot, Groter, Grootst..
Weer een knap staaltje technologie van Airbus! Maar ze maken het hunzelf toch altijd zo moeilijk met hun deadlines. Maar soit, momenteel ligt Airbus waar aan kop in de rally. En nu is het logischerwijs wachten tot Boeing een groter, luxueuzer en geavanceerder vliegtuig op de markt brengt.. Of er moet een nobele onbekende miljardair het in zijn hoofd krijgen om eens te stoeffen met zijn kapitaal Maarja, het kan ons enkel ten goede komen, meer stoeltjes op een vlucht = goedkoper per persoon, niet? Ik had toch vernomen dat het een 'zuinig' toestel was naar luchtvaart normen, dus dat komt ook niet nadelig uit voor ons.
Cheers!!! |
#3
|
|||
|
|||
Citaat:
Het zal inderdaad altijd een een soort kat-en muisspel blijven tussen deze 2 airtraffic-giganten. Maar kan een vliegtuig steeds groter blijven gaan, ooit moet daar toch een einde komen of toch niet? |
#4
|
||||
|
||||
'Feest van Singapore tot Sydney'
'Feest van Singapore tot Sydney'
SYDNEY - ‘Prachtige vlucht, indrukwekkend toestel, Champagne à volonté!’. Onze landgenoot Ingmar De Kegel is, een klein halfuur na zijn aankomst in Sydney, nog sterk onder de indruk van de allereerste vlucht van de Airbus A380. De tickets voor de maiden flight van de reusachtige Airbus A380, van Singapore naar Sydney, zijn per opbod verkcht via eBay. De opbrengst gaat naar verschillende goede doelen. Ingmar De Kegel, jurist en luchtvaartfreak, wist een ticket te bemachtigen ‘voor een duizend euro’. We belden hem net na de landing in Sydney. ‘Het was prachtig, echt waar. Ik ben nog steeds onder de indruk’, zegt De Kegel. ‘Het begon al met een uitgebreid ontbijt op de luchthaven van Singapore. Zowat heel de luchthaven is ons komen uitwuiven. Ook de passagiers van andere vluchten stonden met hun neus tegen de ramen gedrukt om alles te kunnen zien.’ En de vlucht zelf? ‘Een groot feest, van Singapore tot Sydney. De hele vlucht was er Champagne à volonté’, zegt een uitgelaten De Kegel. ‘De baas van Singapore Airlines (eigenaar van het toestel, red.) was ook aan boord. Die man is werkelijk met iedereen een praatje komen maken.’ Vooral de indrukwekkende afmetingen van de ‘superjumbo’ deden De Kegel duizelen. ‘Niet alleen het toestel is enorm groot, ook de vier motoren zijn reusachtig. Die hebben elk een diameter van drie meter. Maar toch hoor je daar in het vliegtuig zelf amper iets van.’ De Airbus A380 gaat er prat op een ongekend luxueus toestel te zijn. Is het werkelijk zo goed als men ons wil doen geloven? ‘Ik heb in economy class gevlogen, en dat blijft natuurlijk economy, maar Singapore Airlines heeft de lat hier erg hoog gelegd. Er is zeer veel beenruimte, en de zetels zijn ook erg breed. Bovendien heeft iedereen een breedbeeldscherm, video on demand, keuze uit honderd films...’ ‘Door de speciale wanden en de trap in het toestel, heb je niet altijd de indruk in een vliegtuig te zitten. Je kan ook echt ‘pendelen’ tussen de verdiepingen. Eens de zuinigheid van de motoren werkelijk op punt staat, ziet het er zeer goed uit voor Airbus.’ Vanavond heeft De Kegel nog een Airbus-feestje op het programma staan, in het Hilton van Sydney. Vanaf morgen kan hij opnieuw beginnen aftellen naar zijn volgende A380-vlucht. ‘Dinsdag vlieg ik terug naar Singapore’, zegt hij enthousiast. ‘En dan is het in business class!’ Blog DS, 25-10-2007 (Peter De Lobel)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |
#5
|
||||
|
||||
Citaat:
Hoeveel zielen gaan er weer in een star-trek voyager? wie weet over een paar honderd jaar, wanneer we er allang 'onder' liggen |
#6
|
|||
|
|||
Ik vind de nieuwe airbus een prachtig vliegtuig en zou er heel graag eens mee mee vliegen. De strijd tussen Airbus en Boeing is volgens mij nog lang niet ten einde. Het is namelijk iets typisch menselijk om altijd maar grotere, betere en luxueuzere constructies te bouwen.
En of het mogelijk is om nog grotere passagiersvliegtuigen te bouwen, daar ben ik zeker van. De magische kaap van 1000 mensen in een vliegtuig te steken, zal binnen dit en een 20-tal jaar waarschijnlijk wel bereikt worden. |
#7
|
|||
|
|||
Airbus
Wauw! Is mijn eerste reactie als ik het vliegtuig zie. Ik zou ook wel eens graag in dat vliegtuig vertoeven, maar laat het dan alstublieft op de grond staan! Ik heb nog maar 2 keer gevlogen, en dat was 2 keer te veel naar mijn goeddunken. Ik heb enorm veel schrik in een vliegtuig. Misschien komt het omdat ik niet kan vatten hoe het komt dat zo'n groot 'spel' in de lucht kan blijven, en hoe groter en zwaarder die dingen worden, hoe meer schrik ik krijg. Daar ontbreekt het mij dus echt aan verstand! En ja Jan, volgens mij zijn er inderdaad wel ergens grenzen. Een vliegtuig kan niet eeuwig uitbreiden?
|
#8
|
|||
|
|||
De neef van een vriend van mij heeft meegewerkt aan het ontwerp van het vliegtuig. En inderdaad het is enorm zuinig in vergelijking met andere vliegtuigen. Een knap staaltje technologie. Ben benieuwd wanneer ik er eens met mee kan vliegen . Dit toestel veraangemaakt de vlucht naar uw vakantiebestemming, wat in mijn ogen wel een must is. Je vakantie begint immers al wanneer je op het vliegtuig stapt. Thans zo voel ik dat steeds aan.
|