|
Bekijk Resultaten Peiling: Moeten “flitsers” geprivatiseerd worden? | |||
Ja | 3 | 37.50% | |
Nee | 5 | 62.50% | |
Stemmers: 8. U mag niet stemmen in deze peiling |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Flitsen
Geef je mening op de poll!
Liefst met uitleg! |
|
||||
|
||||
Het zou helpen als je eerst wat uitleg gaf bij de stelling
Wat bedoel je hier juist mee? En hoe zou dat dan in zijn werk gaan?
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
Het "flitsen" zou dan gebeuren door een privé instelling (niet meer door de politie). Dan zal de pakkans misschien groter worden en misschien het verkeer veiliger worden! De boetes moeten dan ook betaald worden aan die instelling! (dat is dan volgens mij een nadeel)
|
|
||||
|
||||
Inderdaad volledig mee eens... maar eu hoe zit het met de inkomsten van de politie? moeten de instellingen dan niet een deel aan de staat afgeven? bv 50% van de dagelijkse opbrengst? Anders gaan we met serieuze tekorten komen te zitten in onze samenleving, (ik weet niet juist wat de staat doet met de inkomsten van de overtredingen maar anders moeten ze weer een nieuwe manier verzinnen: lang leven de belastingen "hint hint")
|
|
||||
|
||||
Als het gevolg van de privatisering is dat er meer flitsers komen ben ik voor.
Hoe meer flitsers hoe bewuster en trager mensen (hopelijk) gaan rijden. Alleen zie ik het geld liever naar de overheid gaan... Kan iemand me overigens eens vertellen waarom er op radiozenders eigenlijk flitscontroles worden aangekondigd? Het nut daarvan heb ik nooit begrepen...
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
reactie op wim
omdat er dan meer mensen naar deze radiozender zouden luisteren, niet iedereen wil geflitst worden ik heb bijna altijd donna opstaan of een andere zender waar ze dit aankondigen
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Ja, oké, maar dan is heel het concept van de flitspalen wel weg natuurlijk. Als mensen weten waar die palen staan kunnen ze overal zo snel rijden als ze willen en moeten ze enkel wat vertragen op de plaatsen waar volgens de radiozender de flitspalen staan. Vrij egoïstisch van die radiozenders als dat het geval is. Maar ik kan niet geloven dat dat de enige reden is waarom ze dat zouden doen. Ze moeten er toch nog een andere reden voor hebben? Alleen kan ik die zo snel niet bedenken
|
||||
|
||||
Citaat:
Omdat in de helft van de gevallen er niet geflitst wordt op die aangekondigde locatie. Het is puur om mensen daar trager te laten rijden in de waan dat ze op die manier geen boete zullen oplopen, niet beseffend dat er helemaal geen controle is. Trouwens, de federale politie kondigt ze zelf aan op hun website. http://www.polfed-fedpol.be/verkeer...er_radar_nl.php |
|
||||
|
||||
Citaat:
Ja, maar bij Antwerpen staan er bijvoorbeeld maar 2. Het gevolg is dan toch dat mensen alleen op die 2 plaatsen trager gaan rijden, maar wegens geen flitsers op de rest van de baan gewoon hun gang kunnen gaan.
|
|||
|
|||
Als je flitscontroles gaat privatiseren ga je natuurlijk veel meer filtscontroles krijgen aangezien dit dan toch voor de één of andere winst zal betekenen. ik denkd at dit vrij onrealistisch is omdat anders eigenlijk iedereen zijn eigen fltispaal kan gaan kopen en deze voor zijn deur kan zetten. mooie bijverdienste toch.
|