|
Bekijk Resultaten Peiling: Doe de test! Mijn 'leraarstype' stemt het meest overeen met de/het: | |||
"Bolleboos" | 0 | 0% | |
"Profke" | 4 | 8.33% | |
"Gids" | 10 | 20.83% | |
"Doorzetter" | 5 | 10.42% | |
"Uitvoerder" | 5 | 10.42% | |
"Enthousiasteling" | 24 | 50.00% | |
Stemmers: 48. U mag niet stemmen in deze peiling |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
||||
|
||||
Welke type leraar ben jij?
Welke type leraar ben jij?
Ben jij een bolleboos, profke, gids, doorzetter, uitvoerder of enthousiasteling? Dat hangt af van de manier waarop je denkt. Kennen, plannen, bedenken en samenwerken zijn de vier basiskrachten in het denken van leraren. Als je de twee meest dominante basiskrachten combineert, dan krijg je een denkstijl. Die vertelt wat voor leraar jij bent. Ook bij je leerlingen zitten er bollebozen, profkes, uitvoerders . Volgens prof. Herman Van den Broeck, auteur van 'Opvoeden in de klas. Wegwijzer voor Leerkrachten' heeft een goede leraar daar oog voor. Zijn advies: laat de vier basiskrachten afwisselend in je les aan bod komen. Zo voelen alle leerlingen zich aangesproken. Meer weten? Doe de test en ontdek welk soort leraar jij bent. Voor zes leraren ligt bovendien een gratis exemplaar van het boek klaar. http://www.lerarendirect.be/nieuwsb...4/denkstijl.htm (Is NIET interactief... dus eventjes papier & potlood bij de hand nemen... )
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |
#2
|
||||
|
||||
Citaat:
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
#3
|
||||
|
||||
Citaat:
Kan ik mee akkoord gaan.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.' -- Mark Twain |