|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Agressieve eekhoorn overvalt postbode
OIL CITY - Postbodes hebben geregeld te maken met blaffende of zelfs bijtende honden, maar aanvallen van een eekhoorn komen aanzienlijk minder vaak voor. Toch overkwam dit de 30-jarige postbode Barb Dougherty deze week in het Amerikaanse Oil City.
,,Ik zag 'm zitten op de veranda, stopte de post in de brievenbus en draaide me om om weg te lopen, maar toen sprong-ie op me'', zei Dougherty in een interview met de krant The Derrick. Het beest klom via haar been op haar rug, maar na een korte schermutseling wist ze de eekhoorn bij de staart te pakken en van zich af te trekken. Een buurvrouw had haar geschreeuw gehoord en een ambulance gebeld, die Dougherty naar een ziekenhuis bracht. Daar werd ze behandeld aan enkele snijwonden en schrammen. De eekhoorn werd doodgeschoten en naar een laboratorium gebracht om onderzocht te worden op eventuele hondsdolheid. Het lokale postkantoor spreekt van een uitzonderlijk incident. |
|
|||
|
|||
Aanvallende eekhoorns
Hey,
Ik denk dat door het leven gaan als postbode in Amerika toch geen beroep is om weg te lachen. Zoals in het artikel staat hebben deze mensen soms echt last van blaffende of bijtende honden. Ik dacht altijd dat een eekhoorn een rustig dier was dat in de bomen zat, maar dat het mensen zou aanvallen had ik toch nooit gedacht hoor! Ik vind het best wel interessant om te weten dat eekhoorn soms ook wel agressief uit de hoek kunnen komen. Ik zou het niet graag meemaken dat er ineens een eekhoorn op mijn rug zit en die even zit op te krabben en te doen. Goede reactie van de buurvrouw om de amulance te bellen. Het zou best wel grappig zijn dat die eekhoorn hondsdolheid zou hebben! Tegenwoordig kunnen alle dieren de meest uiteenlopende ziektes opdoen en misschien ook wel overbrengen op de mens, dus daar moet zeker mee opgepast worden. Groetjes Evelyne |
|
||||
|
||||
Citaat:
Soms? Knabbel en babbel zijn echt wel uitzonderingen hoor Eekhoorns zijn van nature redelijk agressieve 'rodents'. Moet ook wel, ze hebben tenslotte een hele hoop natuurlijke vijanden. Hoewel het erg mooie dieren zijn, zou ik er toch maar geen proberen te aaien...
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |