actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2006, 22:38
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Leterme is "eenvoudig", De Winter "agressief"

Leterme is "eenvoudig", De Winter "agressief"


Dat Ikea een "opwindend" merk is en Côte d'Or een "betrouwbaar" merk, zou moeten blijken uit een onderzoek naar de persoonlijkheid van merken van de Vlerick Management School, dat vrijdag is voorgesteld. Ook politici en partijen werden als merk onder de loupe genomen. Freya Vandenbossche wordt gezien als een "levendig", Yves Leterme als een "eenvoudig" en Filip Dewinter als een "agressief" merk.


Aan meer dan 10.000 consumenten werd gevraagd in welke mate ze bepaalde persoonlijkheidskenmerken linken aan elk van de 216 merken die in het - eveneens door merken gesponsorde - onderzoek zijn opgenomen. Deze kwamen uit 20 verschillende categorieën, gaande van banken over auto's, kranten, gsm-operatoren, schoonheidsproducten en bier én politici en hun partijen.

Elk merk werd getoetst aan 48 verschillende karaktertrekken. Zo worden zowel Porsche als VLD'er Jean-Marie Dedecker als "temperamentvol" aanzien, terwijl de krant De Tijd "rationaliteit" uitstraalt en Colruyt met "eenvoud" geassocieerd wordt.

De verschillende kenmerken zijn vervolgens geclusterd in vijf "persoonlijkheidsdimensies", gaande van "opwindend" over "aggressief" tot "emotioneel". Studio Brussel is het meest opwindende merk, voor Ikea en Humo. Canvas, De Tijd, Knack en Mercedes gaan dan weer door als "vaste waarden"; terwijl het FN, Filip Dewinter, Vlaams Belang en Jean-Marie Dedecker als de meest "agressieve" merken worden gezien. Vijftv en Flair zijn toppers bij de "emotionele" merken.

Bij de politici als merken komen Dewinter (Vlaams Belang) en Dedecker (VLD) als "agressieve" merken naar voor, terwijl Yves Leterme (CD&V) als een "eenvoudig" en gevestigd merk.
De bevraging laat ook toe om verschillende merkenpersoonlijkheden met elkaar te linken. Zo rijdt Guy Verhofstadt, volgens Vlerick, best met een Chevrolet en is Jupiler het bier dat het best bij de premier past. Bij Freya Van den Bossche gaat het respectievelijke om een mini en een Kriek van Lindemans, bij Filip Dewinter een Porsche en een Stella Artois.


Blog DM, 29-09-2006 (Belga 18:26)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.