|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
UZ Leuven bindt de strijd aan tegen glaucoma
Wereldwijd zijn er 39 miljoen blinden en 246 miljoen slechtzienden. Het aantal zal alleen maar toenemen, omdat de bevolking ouder wordt en er meer mensen diabetes krijgen. Diabetes verhoogt het risico op blindheid. Daarom geeft het UZ Leuven vandaag gratis oogonderzoeken.
Video Bron: De Redactie, 09/10/2014, http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/v...video=1.2114116 Mening: (Dit is een zeer kort artikel dus heb ik ook de benodigde video toegevoegd.) Ik vind dit een zeer goede zaak omdat veel mensen niet beseffen dat ze misschien het risico oplopen aan Glaucoma. Er zouden meer gratis onderzoeken moeten komen in verband met bepaalde ziekten zoals, bijvoorbeeld, Melonoma. Tegenwoordig gaan mensen niet graag naar de dokter, met als gevolg dat het soms te laat is om te helpen. Ik vind dat de samenleving meer bewust moet zijn over jaarlijkse medische controles. Ziekten zoals Melonoma en Glaucoma mag niet door de vingers worden gezien. Laatst aangepast door Sharon.G*bruers : 9th October 2014 om 15:24. |