actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2013, 21:21
laura.p*eters laura.p*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: oud-turnhout
Posts: 20
Ajax-supporters neergestoken in Milaan

Ajax-supporters neergestoken in Milaan

Meerdere supporters van voetbalploeg Ajax zijn vanavond in Milaan neergestoken. Dat melden de Italiaanse media. Het is nog niet duidelijk om hoeveel personen het effectief gaat. Een van hen zou er erg aan toe zijn.

De steekpartij gebeurde op enkele honderden meters van het stadion San Siro, vlak voor de aanvang van de Champions League-wedstrijd tussen AC Milaan en Ajax. De wedstrijd moet bepalen wie naar de achtste finales van de Champions League mag.

Het is momenteel nog niet duidelijk om hoeveel personen het precies gaat. Sommige bronnen spreken van 2 slachtoffers, andere van 3 of 4. Er zou wel een persoon ernstig gewond naar het ziekenhuis gebracht zijn.

Ook een lokale marktkramer raakte gewond toen op een plein in de buurt van het stadion rellen uitbraken.

Mening: Je kan opgaan in je sport maar hier moet je nog altijd niemand voor neersteken. Dan kan je beter op café gaan en wat drinken en over de wedstrijd praten dan het op iemand anders af te reageren. Het zal zeker ook niet de laatste keer zijn dat ze gaan/zouden verliezen (of het zou een wonder zijn), hiervoor gaan ze toch ook niet elke keer iemand neer steken.

Bron: De Redactie
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th December 2013, 09:31
Thomas.Schellekens Thomas.Schellekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Beerse
Posts: 95
Thumbs down

Hoezeer het niet mijn bedoeling is om alle voetbalsupporters over dezelfde kam te scheren, denk ik wel dat de tendens van de laatste jaren, omtrent agressieve supporters in en buiten het stadion, een prangend probleem is geworden. Ik kan me heus inbeelden (lees: dit is wezenlijk ook zo) dat de sfeer hoog kan oplaaien tijdens belangrijke voetbalwedstrijden. De hiermee gepaard gaande verbale woordenwisseling in en rond het stadion keur ik zeker niet goed, maar er wordt naar mijn mening geen grens overschreden. Bij fysiek geweld is dit een heel ander verhaal. Voetbal blijft een spel dat gespeeld wordt ter vermaak. Supporters die hun liefde voor hun club tonen kunnen alvast op mijn waardering rekenen, maar dit mag niet ten koste gaan van de veiligheid voor de medemens.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.