actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th May 2018, 19:35
Ben.v*rlinden Ben.v*rlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Merksplas
Posts: 69
Calvo: ‘N-VA flirt steeds meer met extreemrechts’

Kristof Calvo (Groen) heeft zondagmiddag in het VTM Nieuws zwaar uitgehaald naar N-VA. Hij noemde de partij onder andere ‘Vlaams Belang Light’.

Calvo zat in het VTM Nieuws om zijn nieuw boek ‘Leve Politiek’ - waarin hij onder meer voorstelt om vijf van de zes parlementen af te schaffen - voor te stellen. Toen het over N-VA ging, was de politicus bijzonder scherp. ‘N-VA flirt steeds meer met extreemrechts’, zegt hij. ‘N-VA is aardig op weg om meer te realiseren van het 70 punten-plan van het Vlaams Blok dan van het eigen verkiezingsprogramma.’

Daarmee verwijst Calvo naar de beslissing van N-VA-regeringsleden Johan Van Overtveldt en Theo Francken om bij de Nationale Bank een studie te bestellen over de economische impact van de migratie. ‘Het uitvoeren van een studie in verband met de kosten-batenanalyse van de massale aanwezigheid van vreemdelingen in ons land stond in dat controversiële 70-puntenplan van Vlaams Blok uit 1992 op de vijfde plaats’, aldus Calvo.

Ook CD&V liet zich vrijdag kritisch uit over de bestelde studie over migratiekosten. ‘Het wordt vaak als een taboe gezien, maar dat hoeft het niet te zijn. Meten is weten’, reageerde Theo Francken aan De Standaard.

Kernenergie

Calvo was zondagmiddag ook niet te spreken over de houding van N-VA in het debat rond kernenergie. N-VA blokkeert een kernuitstap, volgens Calvo, en is daarmee ‘een pleitbezorger voor de Franse multinational Engie’.

‘Ik stel meer en meer vast dat lang niet meer het Nederlands de belangrijkste taal is voor de N-VA, maar wel de taal van het grote geld, ook als de betrokken personen Frans praten’, zei Calvo. ‘N-VA spant zich sterk in voor een Franse multinational. Dat is toch moeilijk te begrijpen voor een Vlaams-nationalistische partij. N-VA is de beste lobbyist.
(De standaard 20/05/18)

Eigen mening: Ik ben een voorstander voor het afschaffen van een paar parlementen. Wij zijn een van de kleinste landen in de hele wereld en toch hebben we meerdere parlementen. Ik vind dit absurd. Ik denk dat we perfect met maar één of twee parlementen kunnen. Het zou ten eerste heel wat duidelijker zijn en ten tweede heel wat minder kosten. Voor de kiezer komt er eindelijk duidelijkheid en alle bevoegdheden komen onder één dak. Daarom ben ik een stevig voorstander voor het afschaffen van meerdere parlementen. Of N-VA effectief zo hard aanleunt bij extreem rechts weet ik niet goed. Ik krijg ook inderdaad meer en meer de indruk dat het zo is, maar toch heb ik mijn twijfels. Ik zie nog steeds duidelijke verschillen tussen N-VA en Vlaams Belang bijvoorbeeld.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.