actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2018, 20:31
Dries.L*enen Dries.L*enen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Olen
Posts: 47
Telefoniste die stervende vrouw uitlachte legt schuld bij hoge werkdruk

Telefoniste die stervende vrouw uitlachte legt schuld bij hoge werkdruk

De telefoniste die de noodoproep van een stervende vrouw aan de hulpdiensten weglachte, heeft in een interview met de Franse televisie de schuld bij de hoge werkdruk gelegd.

Eind vorig jaar belde Naomi Musenga (22) naar de Franse hulpdiensten met klachten over heel erge buikpijn. Haar oproep werd echter niet serieus genomen. ‘U zult zeker ooit sterven, zoals iedereen, OK?’, reageerde de telefoniste schamper. Dezelfde dag nog stierf Musenga aan acuut orgaanfalen.

‘We werken voortdurend onder extreem stresserende omstandigheden. Ik hang soms twee tot drie uren lang onafgebroken aan de telefoon, zonder tijd om ook maar even recht te staan. De vraag is torenhoog’, zei de telefoniste, die anoniem wil blijven, zondag tegen de Franse televisiezender M6.

Gevraagd of ze spijt had van haar reactie, gaf de vrouw toe dat haar reactie ‘ongepast was’.

Ze voegde eraan toe dat, sinds het nieuws over de dood van Musenga naar buiten is gekomen, collega’s van haar bedreigingen hebben ontvangen. Haar advocaat benadrukt intussen dat zijn cliënte gemiddeld gesproken tweeduizend oproepen per dag afhandelt. ‘Wanneer iemand belt en zegt dat die buikpijn heeft, dan is het normaal te denken dat er niet meteen sprake is van een noodgeval’, zegt hij.

Onderzoek geopend

Volgens het Franse televisiestation BFMTV erkennen de familieleden van Musenga de slechte werkomstandigheden bij de hulpdiensten, en zeggen zij niet dat de telefoniste schuldig is.

De Franse autoriteiten hebben een onderzoek geopend naar het voorval. In afwachting van de resultaten is de telefoniste geschorst.

Eigen mening bij dit artikel:
Een telefoniste heeft een dode op haar geweten door een oproep naar de hulpdiensten weg te lachen. Een zwaar misdrijf in mijn ogen. Hoe kan je nu een noodoproep aan de hulpdiensten gewoon weglachen, dat snap ik echt niet. Hoge werkdruk is maar een slap excuus, het kan wel zijn dat het een zware job is maar om daarom een noodoproep gewoonweg te negeren, dat gaat te ver. Er zijn enkele argumenten van de telefoniste haar kant, maar die maken de situatie niet beter vind ik. Ik snap dat als iemand belt en zegt dat hij/zij buikpijn heeft dat je niet meteen aan een noodgeval denkt. Maar om dan te zeggen dat iedereen wel eens dood moet gaan is compleet iets anders, dat is gewoon lachen met de situatie. Ik vind het wel opmerkelijk dat de ouders van het overleden meisje de schuld niet op de telefoniste steken. De telefoniste is tijdelijk geschorst, maar een permanente schorsing zou niet verkeerd zijn.

Bron: DeStandaard.be
Datum: 14/05/2018
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180514_03512019
Geraadpleegd op: 14/05/2018
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.