|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Coca-Cola lanceert homovriendelijke reclamespot:broer en zus vechten om dezelfde hunk
Terwijl meer en meer films en series aandacht schenken aan homoseksualiteit begint nu ook de reclamewereld te volgen. Coca-Cola bracht vorige week een nieuwe reclamespot op de markt waar een broer en zus vechten om dezelfde knappe bink.
Een knappe ‘pool boy’, is dat niet iets waar we allemaal van dromen? Een man die in z’n bloot bovenlijf het zwembad staat te kuisen met de nodige show erbij. De broer en zus uit de laatste nieuwe reclamespot van Coca-Cola dachten daar net hetzelfde over. Om ter eerst proberen ze bij de hunk te geraken met een fris flesje cola om op die manier het hart van de pool boy te veroveren. Maar wanneer ze eenmaal aangekomen zijn bij de man, zien ze dat hun moeder de knapperd al lang voorzien heeft van een drankje. “Wij proberen om in onze reclame culturele en relevante boodschappen te steken. In het geval van dit spotje gaat het om de liefde. Een gegeven waar het niet uitmaakt op wie of welk geslacht je valt”, zegt Ali Brubaker, senior manager van Coca-Cola. Het frisdrankenmerk won ondertussen een prijs voor diversiteit voor de reclamespot. Bron Tica. (2017, Maart 7). Coca-Cola lanceert homovriendelijke reclamespot: broer en zus vechten om dezelfde hunk. Opgehaald van nieuwsblad.be: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170307_02766602 Persoonlijke mening Het is misschien nog wat voorbarig om te spreken over een trendbreuk, maar ik merk al wel een positieve evolutie. In films wordt het onderwerp hoe langer hoe meer bespreekbaar, maar het is opvallend dat nu ook de reclamewereld er (durft) op in te zetten. Reclame is vaak heel stereotiep en reclame gebruikt heel vaak (bijna altijd ) rolpatronen voor hun boodschappen. Sterker nog reclame versterkt vaak de "klassieke" rolpatronen bv. tussen man en vrouw. We worden voortdurend geprikkeld /beïnvloed door reclame.. Reclame, we vinden het soms vervelend maar als ze in hun (reclame)boodschappen ook deze "thema's" aansnijden vind ik dat een positieve evolutie. Reclame heeft een grote invloed en als ze die "macht" (kunnen) gebruiken om de maatschappij anders/opener te laten kijken /denken is dat alleen maar toe te juichen. Laatst aangepast door Arne.V*nacker : 7th March 2017 om 11:10. |