actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2016, 23:53
Jan V*n Meensel Jan V*n Meensel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Grobbendonk
Posts: 26
Gooit Facebook morgen al je gegevens op straat? Onheilspellende hoax doet (weer) de r

Op Facebook doet (alweer) een onheilspellende, juridisch uitziende tekst de ronde. Facebook zou "vanaf morgen" al je posts openbaar gaan maken. Het gaat om een hoax.

"Alles wat u ooit heeft gepost wordt vanaf morgen openbaar. Zelfs berichten die zijn verwijderd of de foto's die niet toegestaan zijn. Het kost niets voor het eenvoudig kopiëren en plakken, beter veilig dan spijtig." Zo begint het bericht dat weer duchtig op verschillende Facebookprofielen verschijnt. Het gaat in werkelijkheid om een (wel erg kromme) vertaling van een Engelstalige kettingbrief die sinds juni de ronde doet.

Varianten op dit bericht doen al sinds 2012 de ronde op Facebook. De posts hebben geen enkele legale waarde, maar telkens wordt wel beweerd dat het plaatsen van een dergelijke tekst je privacy, berichten en foto's beschermt.

Post zelf niet

Het beste wat je kan doen is dit soort berichten negeren, en zeker niet zelf posten. Facebook reageerde in het verleden al op zijn ongeruste gebruikers: "Er doet een gerucht de ronde dat Facebook een wijziging wil doen met betrekking tot de eigendom van gegevens van gebruikers of de inhoud die ze plaatsen op de site. Dit is onjuist. Iedereen die gebruik maakt van Facebook bezit en controleert de inhoud en de informatie die hij of zij plaatst, zoals vermeld in onze voorwaarden."

Dit bericht posten heeft dus geen enkele impact op de bescherming van je privacy, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om je echte Facebook-privacy-instellingen eens onder de loep te nemen. Dat kan je doen bij de privacy-instellingen en bij de advertentie-instellingen.

Integraal: het hoaxbericht

Alles wat u ooit heeft gepost wordt vanaf morgen openbaar. Zelfs berichten die zijn verwijderd of de foto's die niet toegestaan zijn. Het kost niets voor het eenvoudig kopiëren en plakken, beter veilig dan spijtig.
Nieuws kanaal 13 sprak over de verandering in Facebook's privacybeleid.
Ik geef Facebook of alle andere entiteiten die banden hebben met Facebook geen toestemming voor het gebruik van mijn foto's, informatie of berichten, zowel verleden als in de toekomst. Met deze status verklaar ik aan Facebook dat het strikt verboden is te onthullen, kopiëren, distribueren, of om stappen te ondernemen tegen mij op basis van dit profiel en/of de inhoud ervan. De inhoud van dit profiel is privé met vertrouwelijke informatie. De schending van de privacy kan worden gestraft door de wet (UCC 1-308-1 1 308-103 en het statuut van Rome). Opmerking: Facebook is nu een publieke instelling. Alle leden moeten een soortgelijke verklaring als dit posten. Indien gewenst, kunt u deze versie kopiëren en plakken. Als u deze verklaring niet ten minste eenmaal publiceert, zal er gebruik worden gemaakt van al uw foto's, evenals de gegevens in uw profiel statusupdates. DEEL NIET. Kopieer en plak dan bent u veilig

Bron: http://www.demorgen.be/technologie/...ronde-bb5290be/
Gevonden in 'De morgen' op 18/10/2016 om 23:33

Eigen mening: Dat facebook ooit andere privacy-instellingen zou gebruiken, zou mij persoonlijk niet storen. Ik ben zelf al vrij gematigd in het gebruik van sociale media. Maar voor mensen die heel hun leven op het net zetten kan dat misschien wel voor problemen zorgen. "Want andere mensen zouden wel eens kunnen zien wat ik doe!" Leeghoofden die alles van hun leven op internet posten zoals hun levensstijl, interesses, hobby's, enz,... kan ALTIJD gevonden worden. Eens op het net altijd op het net. Dus vind ik niet dat er ooit de discussie mag/ mocht bestaan of er persoonlijke gegevens die op een 'openbaar' medium wordt gepost niet zichtbaar mogen zijn voor anderen. Persoonlijk vind ik dit één van de mooiste contradicties van de éénentwintigste eeuw. Posten in het openbaar en dan zagen dat andere het niet mochten gezien hebben. Maar ja, iedereen zijn eigen problemen zeker...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.