![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Fietsongeval Lommel: Bestuurder reed onder invloed en zonder geldig rijbewijs
De bestuurder van de auto die dinsdag negen fietsers van de weg reed in Lommel en daarna vluchtmisdrijf pleegde, is aangehouden. De 30-jarige man had gedronken en Bij het ongeval raakten twee personen zwaargewond - één van hen vecht nog voor zijn leven - en vijf lichtgewond.
De wagen verloor gisteren bij het ongeval zijn nummerplaat waardoor de politie hem snel kon opsporen. De bestuurder, een 30-jarige man, en de passagier, een 28-jarige vrouw, werden dinsdag rond 17 uur gearresteerd en later ook verhoord. Woensdagvoormiddag werd de man voorgeleid bij de onderzoeksrechter wegens onopzettelijke slagen en verwondingen in het verkeer, vluchtmisdrijf met gekwetsten, rijden onder invloed, sturen spijts verval en inbreuken op de wegcode. De passagier werd vrijgelaten, dat meldt het parket. Ook vanavond laat is de toestand van een van de fietsers nog altijd zorgwekkend. Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160406_02222580 07-04-2016 Eigen mening: Welke zot haalt het in zijn hoofd om in de auto te stappen zonder geldig rijbewijs? Moest ik de passagier zijn, ik had niet mee in de auto gestapt. Ik ga dan nog liever te voet naar mijn bestemming of ik bel iemand anders op. Diezelfde zot, zoals ik hem noem, reed dan nog eens te snel ook. Ooit gehoord van snelheidsregels? Ze zijn er niet voor niets. Over rijden onder invloed lezen we wel vaker, maar zelfs dan nog keur ik dit helemaal niet goed! Voor mezelf ben ik ook streng. Als ik met de auto ga rijden, doe ik aan nultolerantie. Het zou je maar moeten overkomen. Waar ik me nog een groot vraagteken bij stel is het feit dat je vluchtmisdrijf pleegt. Eén: Hoe egoïstisch kan iemand zijn om op dat moment enkel aan zichzelf te denken. Twee: De straf die je krijgt, als je gepakt wordt, is veel erger dan dat je ter plaatste was gebleven. Ik ben ontzettend blij dat de chauffeur zijn nummerplaat is verloren, wanneer hij vluchtmisdrijf pleegde. Zo kon de dader snel gevat worden. Dat de passagier vrijuit mag, kan ik ergens nog begrijpen, maar toch vind ik dat zij medeplichtig is. Welke straf krijgt zij? Langs de andere kant treur ik dan weer om de slachtoffers. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat de persoon die nu nog voor zijn leven vecht, door mijn schuld, zou sterven. Jij wel? |
|
|||
|
|||
Fietsongeval Lommel
Mijn mening komt volledig overeen met de mening van Sien. Dit gedrag is ongehoord. Misschien wordt het eens tijd om na te denken over een nieuwe wet waarbij auto's verplicht voorzien moeten worden van een alcoholslot en/of een 'rijbewijsherkenner'. Ook al gebruik je hiervoor het rijbewijs van iemand anders of laat je iemand anders blazen ...mensen met een greintje gezond verstand zullen dit niet toelaten. Diegenen die zich toch laten overhalen om een dronken persoon of een persoon zonder rijbewijs op deze manier te helpen, moeten dan ook in zijn plaats gestraft worden. Hij/Zij is dan uiteindelijk de schuldige op dat moment. Ik vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurt is en ik ben er haast zeker van dat dit, hoe verschrikkelijk ook is, nog vaker zal gebeuren.
|