actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 14th March 2016, 23:43
maurane.v*ndoninck maurane.v*ndoninck is offline
Registered User

Neerzetten van afgehakt hoofd in Amsterdam is gefilmd

Neerzetten van afgehakt hoofd in Amsterdam is gefilmd
Degene die het hoofd van het Amsterdamse moordslachtoffer Nabil Amzieb (23) heeft neergezet voor een shishalounge aan de Amstelveenseweg in Amsterdam, is door een bewakingscamera gefilmd. De politie in Amsterdam doet een beroep op die persoon om zich te melden. Zo niet bestaat de kans dat de beelden openbaar gemaakt, liet de politie vandaag weten.

In het tv-programma Opsporing Verzocht (NPO 1) wordt morgen aandacht besteed aan de moord op Nabil Amzieb in Amsterdam. Nadat op dinsdag 8 maart zijn onthoofde lichaam in een brandende auto werd gevonden, is een dag later het hoofd achtergelaten op straat.

In de uitzending volgt een laatste stand van zaken en nieuws rond de bewakingsbeelden op de Amstelveenseweg, waar het hoofd is gevonden, op de stoep voor het waterpijpcafé.

Speuren via Facebook
De politie heeft verschillende middelen ingezet in de jacht op meer informatie over de moord op Amzieb. Zo wordt onder meer gebruik gemaakt van Facebook. Mensen die in de buurt wonen van de plaatsen delict krijgen op het sociaal medium een advertentie te zien. Die leidt naar de site van de politie.

Tot die plaatsen delict behoren ook de straat Kelbergen in Amsterdam Zuidoost, waar woensdag een tweede uitgebrande auto is gevonden. Die kon na sporenonderzoek ook aan de zaak worden gelinkt. Een van de twee auto's is voor het laatst in Utrecht gespot aan het Tolsteegplantsoen.

De 23-jarige Amzieb was een bekende van de politie, al stond hij niet bekend als een groot crimineel. Wel was hij bevriend met vier mannen die vastzitten voor het voorbereiden van een liquidatie in Amsterdam-West.

Bron: 14/03/2016, De Morgen
http://www.demorgen.be/buitenland/n...filmd-b1d5b930/

Mening:
Ik vind het zeer schokkend dat dit gebeurt. Een moord plegen op zich is al een verschrikkelijke daad. Als daarnaast het hoofd op straat gezet wordt, daar kan ik helemaal niet bij. Waarom gebeurt dit en hoe kan iemand hiertoe in staat zijn? Er verschenen de laatste tijd meerdere artikels over het plegen van onthoofdingen door IS. Ik vind het enorm pijnlijk dat dit gebeurt, dat er mensen zijn die de stap kunnen zetten om dit te doen.

De aanpak van de politie vind ik zeer doordacht. Op deze manier zal de dader gevat worden maar ligt de manier waarop volledig in de handen van de dader. Of hij/zij meldt zich meteen en blijft zo 'anoniem'. Of hij/zij meldt zich niet meteen waardoor hij/zij bekendheid zal verwerven door zijn negatieve daden.
Ondanks dat ik het een goede aanpak vind, vraag ik me af of de beelden zomaar verspreid mogen worden. Is dit, ondanks we het hier over een moordenaar hebben, schending van de privacy?

Laatst aangepast door maurane.v*ndoninck : 15th March 2016 om 00:04.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:10.