|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Zes grote bedrijven stappen in initiatief rond groene energie
Datum: 07/12/15
Zes grote bedrijven hebben zich vandaag geëngageerd om enkel nog met hernieuwbare energie te werken. Dat is bekendgemaakt in de marge van de klimaattop in Parijs. Ze voegen zich daarmee bij een wereldwijd initiatief van meer dan 50 bedrijven. Het gaat om Coca-Cola, BMW group, International Flavors & Fragrances, Nordea Bank AB, Pearson PLC en Swiss. Ze maken nu deel uit van de 'RE100', een internationaal initiatief van The Climate Group voor bedrijven die de overstap maken naar uitsluitend hernieuwbare stroom. Onder meer Microsoft, Ikea en Google maken er al deel van uit. Volgens de berekeningen van de groep zal het engagement een extra 90 terrawatt uur groene energie vergen, of 1 procent van de elektriciteit die de industrie wereldwijd verbruikt. Deze omschakeling maakt het mogelijk om 56 miljoen ton CO2 te besparen, zo benadrukt de Climate Group. Bron:http://www.hln.be/hln/nl/2656/Globa...e-energie.dhtml Eigen mening: Ik heb eerder in de actualiteit al mijn mening uitgesproken over een gelijkwaardig engagement binnen de wereld van grote bedrijven. Het ging toen om het bedrijf Google, dat het voortouw nam om hernieuwbare energie te gaan gebruiken. Nu blijkt het dat andere bedrijven (zoals Coca Cola) hen daarin volgt. Ik vind het zeer positief dat ze dit doen. Ze hebben namelijk ook een grote inspraak in de gedachte gang omtrent vervuiling binnen de gewone bevolking. Zo laten ze aan hun klanten zien, "wat wij kunnen, kunnen jullie ook". Dit zal volgens mij een positieve invloed hebben op de weg naar een 'propere en gezonde wereld'. Het is ook zo dat wanneer een groot bedrijf alleen nog maar groene stroom zal gebruiken, dat er een heel deel van de CO2 uitstoot in de wereld wordt aangepakt. Volgens mij is dit al een grote stap in de goede richting. |