|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Google heeft het druk met verwijderen van 'piratenlinks'
Google heeft het druk met verwijderen van 'piratenlinks'
Google krijgt steeds meer verzoeken voor het verwijderen van zogenoemde piratenwebsites. Afgelopen maand kwamen er volgens Google 66 miljoen verzoeken binnen. Dit komt neer op 1.500 aanvragen per minuut. Deze verzoeken waren afkomstig van ruim 5.500 auteursrechteigenaren. De meeste klachten kreeg Google binnen over unblocksit.es. Deze site maakt het voor gebruikers mogelijk om geblokkeerde websites (bijvoorbeeld Facebook op het werk) te omzeilen via een proxy-verbinding. De verzoeken tot het verwijderen van websites waarop met copyright beschermd materiaal staat is de afgelopen jaren explosief toegenomen. In 2011 ging het nog slechts om enkele honderden aanvragen per week. Bron: http://www.demorgen.be/technologie/...links-b174fd9f/ (De Morgen) Datum: 23/11/2015 Eigen mening: De digitale (en illegale) distributie van films en muziek is een gegeven waar ik al weet van had, maar een problematiek van deze omvang (gemiddeld 1500 aanvragen per minuut) had ik niet verwacht. Het is natuurlijk erg voor de copyright-houders dat dit gebeurt en wanneer dit zich voordoet moet dit aangegeven worden. Hierdoor legt men in het artikel de klemtoon van het probleem op het feit dat de multinational Google dit niet meer bij kan houden, terwijl men eigenlijk eerder de problematiek zou moeten aanpakken. Ik denk dat de cijfers voor zich spreken als ik zeg dat deze situatie aanpakken belangrijker is dan hoe we het moeten verwerken. |