![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Sea lion found beaten to death in Dortmund zoo
Sea lion found beaten to death in Dortmund zoo
German police launch investigation after 21-year-old sea lion found dead in her enclosure with severe injuries German police are looking for suspects after a sea lion named Holly was found beaten to death in her enclosure at Dortmund zoo. Zoo director Frank Brandstätter told the DPA news agency on Monday that the 21-year-old sea lion, who had been a crowd favourite, was found by workers on Friday morning. The other six sea lions in the enclosure were unharmed and Brandstätter said zookeepers initially thought Holly had died accidentally until they saw the severity of her injuries. Police say an autopsy found the animal’s skull was smashed and she was missing three teeth. A hole was found in a fence near the enclosure but police say so far they do not have any suspects in the attack. Datum: 09/11/2015 Bron: http://www.theguardian.com/world/20...th-dortmund-zoo Eigen mening: Dit artikel heeft me echt verrast. Dat er zelfs een dier is mishandeld in een dierentuin, met de dood tot gevolg, vind ik zeer erg. Ze zitten al opgesloten, dus dan mogen ze tenminste wel veilig zijn. Er zijn al genoeg dieren in de vrije natuur die gedood worden omwille van hun vacht, slagtanden… . Ik snap niet waarom mensen dieren zouden mishandelen. Vaak zie je op het internet filmpjes van mensen die weerloze puppy’s in een rivier gooien of zie je in het nieuws hoe baasjes met hun huisdieren zijn omgegaan. Mensen hebben rechten, maar dieren zeker ook. Ze kunnen zich niet verweren en zijn het slachtoffer van de woede van de mens. Ik vind het zeer goed dat er organisaties zijn die zich inzetten voor dierenrechten want dieren kunnen evenzeer trauma’s oplopen. Laatst aangepast door Ellen.B*smans : 10th November 2015 om 14:52. |