![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Rusland stuurt 44 lege vliegtuigen naar Egypte om 80.000 passagiers op te pikken
Ongeveer 80.000 Russen zitten momenteel vast in Egypte nadat president Poetin gisteren besloot alle vluchten naar het land op te schorten. 44 lege vliegtuigen zijn nu onderweg om de vakantiegangers op te pikken, hun bagage komt later met vrachtvliegtuigen.
Egypte is de populairste vakantiebestemming van de Russen, waarvan de meesten in Hurghada en Sharm el-Sheik verblijven. President Poetin besliste gisteren echter om meteen alle vluchten richting het land op te schorten, tot er meer duidelijkheid is over de crash in de Sinaïwoestijn, nu een week geleden. In totaal stuurt het Kremlin vandaag 44 lege vliegtuigen naar Egypte om een 80.000 toeristen op te pikken, 30 naar Hurghada en 14 naar Sharm el-Sheik. Morgen volgen er nog eens 47. Vanochtend vertrok al een vliegtuig van de maatschappij Aeroflot om de eerste Russen terug naar huis te brengen. Er zijn 86 passagiers aan boord, terwijl er ruimte was voor 199. Mensen hadden de vlucht geweigerd omdat ze alleen handbagage mochten meenenem. De ruimbagage wordt apart overgevlogen met vrachtvliegtuigen. Groot-Brittannië schrapte eerder alle vluchten van en naar de Egyptische badplaats Sharm al-Sheikh. Volgens de Egyptische krant Al-Ahram verliest Egypte zo'n 70 procent van de toeristeninkomsten door de beslissing van Moskou en Londen. De meeste toeristen die Egypte bezoeken komen uit Rusland. Vorig jaar waren dat er drie miljoen. Uit Groot-Brittannië kwam een miljoen toeristen. Veel Russen die naar Egypte zouden vliegen, gaan nu naar Turkije, een aanbod van de Russische reissector. Bron: De Morgen - 7/11/2015 http://www.demorgen.be/buitenland/r...ikken-bbcbf338/ Mening: Ik vind het goed dat landen en reisorganisaties zich bezighouden met het welzijn van de mensen die met hun reisbureau op vakantie zijn. Het is goed dat ze voorzorgsmaatregelen nemen en de toeristen pas terug gaan halen wanneer het volgens hen veilig is. Een tweede vliegtuigramp mag achterwegen blijven. Het zou goed zijn moest elk land zo'n voorzorgsmaatregelen nemen ongeacht hoeveel toeristen er in Egypte verblijven van dat land. Ik begrijp dat sommige mensen het weigeren om mee te gaan met het vliegtuig zonder hun bagage. Moesten er veel waardevolle spullen in mijn bagage zitten, zou ik het daar ook moeilijk mee hebben. Laatst aangepast door Eline.A*riaensen : 7th November 2015 om 18:35. |