actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Turkije
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 21st October 2015, 17:35
Daniel.v*ngorp Daniel.v*ngorp is offline
Registered User

Tienduizenden vluchtelingen onderweg van Syrië naar Turkije

Duizenden nieuwe vluchtelingen worden in Turkije verwacht als gevolg van de Russische luchtaanvallen en een grondoffensief van het Syrische regime. Ongeveer 50.000 mensen zijn uit de omgeving van Aleppo vertrokken richting Turkije, schrijft de krant Hürriyet vandaag onder aanhaling van de voorzitter van de Raad van Syrische Turkmenen, Abdurrahman Mustafa.

Een woordvoerder van het Turks management voor spoed- en noodgevallen (Afad) zei dat de hulporganisatie op de komst van nieuwe vluchtelingen eventueel is voorbereid. Een exacte inschatting van de situatie wilde de zegsman niet geven.

Vooral de stad Reyhanli in het grensgebied Hatay is getroffen. De voorzitter van de mensenrechtenorganisatie (IHD) in de provincie Hatay, Mithat Can, verklaarde dat de situatie in de regio al moeilijk is. De mensen slapen in parken en de medische verzorging is erg beperkt. "De ziekenhuizen werken aan de lopende band, een behandeling is niet mogelijk", zei hij.

Het Syrische leger en zijn bondgenoten zijn enkele dagen geleden met Russische luchtsteun een grootschalig offensief begonnen tegen de rebellengebieden ten zuiden van Aleppo. Turkije heeft ongeveer 2,2 miljoen vluchtelingen alleen uit Syrië opgenomen.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/t...rkije-b27caab3/

Mening: ik heb al reeds mijn mening gegeven over vluchtelingen, maar, in deze situatie, vind ik het goed dat Turkije vluchtelinge opneemt, omdat deze mensen ECHT hulp nodig hebben. Maar van de andere kant, moet er een eenvoudigere oplossing zijn. Rusland kan niet blijven bombarderen. vroeg of laat rijgen ze een serieus bommetje terug, en dan begint de miserie. En ook, Turkije heeft al reeds 2,2 miljoen vluchtelingen opgenomen, dus ik vraag mij af waar ze al deze mensen gaan blijven steken. ik denk dat Turkije zowat 'vol' begint te geraken, maar ook Syrië-strijders LOKT, door zoveel mensen op te nemen. maar, uit menselijkheid, is het een gul gebaar om al deze mensen te helpen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:45.