|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Stiptheid treinen zakt opnieuw naar 90 procent in september
De stiptheid van de treinen bedroeg in september 90,6 procent. Dat is beter dan in dezelfde maand vorig jaar (87,4 procent), maar wel minder goed dan in de maand augustus (94,5 procent). Dat blijkt uit de stiptheidscijfers die NMBS en Infrabel publiceerden. De globale stiptheid tussen januari en september van dit jaar bedraagt zo 91,3 procent, tegenover 89,7 procent in dezelfde periode vorig jaar. Het aantal afgeschafte treinen daalde in een jaar tijd van 1.430 (1,3 pct) naar 1.190 (1,1 pct).
De belangrijkste oorzaken van vertragingen waren in september het materieel van de NMBS, aanrijdingen van een persoon, storingen aan de infrastructuur, personen langs de sporen en vertragingen vanuit vreemde netten. Zo zorgde een aanrijding van een persoon tussen Kortenberg en Erps-Kwerps begin september bijvoorbeeld voor 7.606 minuten vertraging en 84 afgeschafte treinen en veroorzaakten personen op de sporen in Brussel-Zuid op 9 september 4.074 minuten vertraging. De ontsporing van een rijtuig van een trein tussen Lot en Buizingen leidde dan weer tot 3.933 minuten vertraging tussen 10 en 26 september. Bron: Metro.be (27/05/2015) Eigen mening: Toen ik dit artikel zag moest ik denken aan een paar mensen die ik ken. Zij nemen regelmatig de trein en zij klagen veel over de stiptheid van de treinen. Ik zelf vind dit nieuws heel positief. Ik denk dat we zeker trots mogen zijn dat onze treinen 90.6% stipt zijn. Het lijkt me niet simpel om dit te verwezelijken en ik denk ook dat de NMBS er alles aan doet om optijd te zijn. Mensen die klagen over de stiptheid zouden het zelf is allemaal moeten regelen dan weten ze misschien hoe moeilijk het wel niet is en welke problemen er allemaal kunnen opduiken. Laatst aangepast door Ben.v*rlinden : 27th October 2015 om 21:33. |