|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Postbedeling verstoord in Vlaanderen door staking in sorteercentra
Brussel / Antwerpen - Transporteurs van Bpost hebben in de nacht van woensdag op donderdag spontaan het werk neergelegd in het sorteercentrum Brussel X. Ook het personeel van Antwerpen X werkt momenteel niet. De staking zal ongetwijfeld zware gevolgen hebben voor de postbedeling in Brussel, Vlaams- en Waals-Brabant en de provincies Antwerpen en Limburg. Dat zegt een woordvoerder van bpost.
Advertisement Bpost bevestigt dat in de sorteercentra van Antwerpen en Brussel het werk is neergelegd. In het sorteercentrum Antwerpen X hebben volgens de vakbond zowel de transporteurs als de sorteerders het werk neergelegd. "Het voltallige personeel, meer dan 400 mensen, is naar huis gegaan", aldus Vanoverbeke. Reden van de spontane staking zijn plannen van bpost om de zaterdag op te nemen in de gewone werkweek, waardoor er geen extra vergoeding meer zou worden betaald. In de nacht van woensdag op donderdag was ook al in het sorteercentrum Brussel X het werk neergelegd. Daar namen een twintigtal transporteurs deel aan de actie. De vakbond verwacht een storing van de postbedeling als gevolg van de stakingsactie. Het zou de bedoeling zijn dat ook de middag- en avondploeg niet aan het werk gaat. Het is nog te vroeg om de gevolgen voor de postbedeling in te schatten. "Maar dat er een impact zal zijn, is wel duidelijk", aldus een woordvoerster. Door de staking in Brussel X is geen post in de kantoren geraakt. Hoogstwaarschijnlijk zal geen post kunnen worden bedeeld in Brussel en Vlaams- en Waals-Brabant. Kranten worden wel bedeeld. Door de staking in Antwerpen X zullen er gevolgen zijn voor de postbedeling in de provincies Antwerpen en Limburg. Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151022_01932514 Datum: 22/10/2015 Mening: Ik vind persoonlijk stakingen van nationale diensten erg irritant. Net zoals trein- en busstakingen, veroorzaken ze verwarring en ontregeling in een groot deel van het land. Maar ik snap wel dat het personeel niet echt andere doeltreffende middelen heeft om aan het bestuur duidelijk te maken dat ze het echt niet eens zijn met een beslissing. Dat de klant (in dit geval gewoon de inwoners van België) hiervoor opdraait is altijd een hele spijtige zaak vind ik. Als je last hebt van de staking is het makkelijk het personeel de schuld te geven. Maar ik denk dat het bestuur en het hele systeem dat feedback van werknemers naar werkgever moet verzorgen de schuld draagt van de overlast die de klant ervaart. |